Skontaktuj się z nami

telefon: +48 888 830 888
mail: biuro@prestaguru.pl

Co to jest SXO i jak to ugryźć ?

sxo-prestashop-prestaguru

Co to jest SXO i jak to ugryźć ?

Co to jest SXO i jak to ugryźć ?

 

Zasadniczo chcieliśmy ugryźć jakby dwa wątki połączone ze specjalizacją naszych agencji to znaczy my wspieramy sklepy internetowe w pozyskiwaniu widoczności organicznej wartościowego ruchu i koncertowania tego ruchu na sprzedaż. A Marcin jak zapewne co najmniej część z Was tutaj wraz ze swoją agencją już jest agencją dowolną która która wdraża po prostu sklepy na PrestaShop oraz poszczególne moduły aktualizacje itd. I dlatego ta ta agenda jest podzielona według trzech głównych bloków w których będziemy się tymi naszymi wątkami specjalizację wymieniać.

Jednocześnie chcieliśmy trochę skorygować z takimi czynnościami bardziej przygotowawczym na poziom jakiegoś planu pomysłu strategii może bardziej trochę za adresowane dla tej części z was która dopiero startuje ze swoimi e-commerce sam jest w trakcie jej wdrażania albo będzie je za chwilę wdrażać albo wdrożyła ale przed chwilą i rzeczy takie stricte wdrożenia które być może będą bardziej atrakcyjne dla tych którzy są już troszeczkę na dalszym etapie rozwoju swojego swojego e-commerce. Oczywiście zamkniemy podsumowaniem które pozwoli nam gdzieś tam zebrać w całość te te rzeczy o których dzisiaj mówiliśmy i wyciągnąć z tego jakieś wnioski.

Myślę że tyle tytułem wprowadzania biorąc pod uwagę to co mówią Ania na temat relacji czasu do koncertu który przygotowaliśmy. Marcin oddaje ci głos możemy możemy zaczynać dzięki.

Witam wszystkich. Więc ja zawsze lubię się skupić. Chodzi o użyteczność na tym etapie który zaczyna się zanim powstanie pierwszej linii czyli na tym etapie projektowania kiedy my jako Agencja poznajemy jak wygląda biznes Klienta. I teraz o ile powszechnie wiadomo że budowanie użyteczności naszego sklepu internetowego powinno się odbywać w zgodzie z trendami jakie panują w marketingu czy czy ogólnie standardach jakie są w sklepach internetowych o tyle bardzo często pomijane elementem jest to że muszą być zgodne z. Z naszym biznesem z tym w jaki sposób obsługujemy obsługujemy klientów dlatego że każdy biznes ma swoją specyfikę tzn.

Mamy swoje otoczenie konkurencyjne mamy swoje metody czy przewagi nad naszą konkurencją więc wiadomo że chcemy żeby te wszystkie elementy znajdowały się również w sklepie internetowym jeżeli po prostu zakładamy rozwój offline do online i tutaj zawsze na tym etapie zwracamy uwagę na takie trzy hasła które są potrzebne przy projektowaniu procesu obsługi zamówienia. Czyli nie komplikuje komunikuje jasno i nie zbyt wielu i zbyt mało. O co dokładnie chodzi jak chodzi o nie komplikuje to może zaczną. Przykładu mieliśmy kiedyś takiego klienta który był ogólnopolskim dostawcą do hurtowni i jego jakby takim unikalnym punktem sprzedażowy było to że miał bardzo dobrze opracowaną logistykę oznaczenia zoptymalizowane koszty dostawy pozwalające na wycenę kosztu z dokładnością do dzielnic danego miasta i.

Jako że to był jego główny element sprzedażowy to chciałbym przełożyć również na nowo utworzony sklep. Problem polegał na tym że cały algorytm który oblicza te koszty dostawy był niemalże nie do przełożenia na automatyka jaka jest związana ze sklepem internetowym dlatego zaproponował takie rozwiązanie że zamiast klasycznego koszyka będziemy mieli zapytania ofertowe czyli w momencie kiedy ktoś kompletuje koszyk wysyła do sklepu internetowego po drugiej stronie handlowiec wycenił koszt dostawy i przedstawiał do akceptacji koszt dostawy klientowi co się okazało. Okazało się że klienci kompletnie nie rozumieli tego procesu o ile on jest oczywisty w momencie kiedy zwracamy się do handlowców i handlowiec gdzieś mimochodem wycenia nam koszty o tyle kiedy wchodzimy do sklepu jest dla nas jasne że powinniśmy wrzucić coś do koszyka zapłacić i oczekiwać ale tutaj ten proces się wydłużył i był bardzo mylący dla klientów.

W jaki sposób udało się to rozwiązać w taki że zamiast robić wycenę klient po prostu przyjął ryczałtowe koszty dostawy powiedzmy zawyżone w stosunku do tego co mógł zaproponować a także przy każdym zakupie. Na koniec to dawał rabat który był po prostu rekompensować tę różnicę która wynikała z kosztu dostawy. W rezultacie klient dostał dokładnie to co potrzebował czyli zoptymalizowane koszty dostawy. Nasz proces nie był w ogóle skomplikowany ponieważ dokładnie tak samo jak klasyczne zakupy internetowe a dodatkowym takim jakby argumentem sprzedażowe było to że każdy klient w momencie kiedy dokonał zakupu miał już na kolejnym zakup rabat więc było to dla niego bardziej bardziej zachęcające do tego żeby pozostać przy danym dostawcy.

Jak chodzi o komunikację. Tutaj tutaj bardzo często się zdarza że mamy pewną przewagę mamy pewną specyfikę która jest związana z naszym naszym biznesem ale tylko i wyłącznie dlatego że nie umiemy jej właściwie zakomunikować bardzo często za pomocą bardzo prostych komunikatów. Prowadzimy do znacznego obniżenia takiego doświadczenia klienta jak chodzi o jego wrażenia z kupowania w sklepie. Dobrym przykładem jest to jak w sklepach internetowych które mają bardzo szeroki asortyment czasem niektóre produkty są na zamówienie to znaczy są z dużo dłuższym terminem dostawy niż te które mają mamy aktualnie na sklepie.

I jeżeli my tego jasno komunikuje że w naszym koszyku znalazł się jeden produkt tzn. Klient może 10 produktów które są u nas na stanie oraz jeden który jest terminem dostawy dwóch trzech tygodni i będzie to oznaczało że całe zamówienie najczęściej dostaje po dwóch trzech tygodniach jeżeli mu tego jasno nie komunikuje. Zamiast pozytywnego wrażenia jakim jest szerokość asortymentu otrzymamy bardzo negatywne wrażenie jakim jest bardzo długie czas dostawy praktycznie zaakceptowanie. Trzecim elementem jest nie dawaj zbyt wielu i zbyt mało i tutaj chciałbym się posłużyć monologu ponieważ zauważyłem i Zresztą rozmawiałem z ludźmi z branży FMCG że w przypadku działów wędlin w sklepach spożywczych bardzo często pokazuje się duże możliwości wyboru nie tylko dlatego żeby klientom wybór ale żeby pokazać dwa elementy pierwsze bogactwo oferty a po drugie też świeżość produktów dlatego że wychodzimy z założenia że jeżeli jest bardzo dużo towaru to jest bardzo duża rotacja bardzo dużo ludzi kupuje więc więc jest to w pewnym sensie takie pośrednie potwierdzenie że produkty są świeże.

Natomiast w przypadku sklepu internetowego gdybyśmy tym samym asortymentu zagrali dokładnie w ten sam sposób czyli umieścili bardzo dużo produktów w dziale wędliny w sklepie internetowym to nie zrobi żadnego wrażenia wręcz przeciwnie skomplikuje to klientowi wybór dlatego że jeżeli będzie musiał królować przez 30 40 różnych skrzynek to będzie zmęczony i zniecierpliwiony a nie będzie pod wrażeniem tego ile mamy jak szeroki asortyment więc te opcje które zazwyczaj tę szerokość opcji którą zazwyczaj mamy w przypadku offline nie zawsze jesteśmy w stanie przełożyć na zbyt mało. Oczywiście też nie można pójść w drugą stronę.

Kompletny minimalizm całkowicie odciąć te wszystkie przewagi które mamy w naszym procesie sprzedażowy. I tutaj posłużyć się takim przykładem który kilka lat temu bardzo mocno mnie uderzył. Zgłosiła się do nas firma która specjalizowała się na drukach na koszulki i w strojach sportowych z informacją że od wielu lat spada im spada im obrót i prosili o audyt wyniku audytu wyszło że w czasie kiedy wszyscy mieli wizualizację możliwość personalizacji zamówienia zobaczenia jak wyglądał. Oni cały czas pozostali przy dwóch piaskach tekstowych gdzieś wprowadzało imię nazwisko i nazwę klubu.

Pomimo tego że technicznie mieli dużo większe możliwości niż wielu innych konkurentów to jednak sposób przedstawiania ich oferty był tak ograniczony że nie wzbudzał zaufania zaufania klientów. Na co trzeba zwrócić uwagę przed wdrożeniem sklepu aby zaopiekować się tą sferą i wyróżniają takie trzy rzeczy które najbardziej mi się rzucają w oczy. Po pierwsze agencja SEO powinna być wybrana najlepiej obecna na etapie tworzenia sklepu internetowego. Bardzo często o tym zapominamy. Wychodzimy z założenia że jak będzie stał sklep internetowy to wtedy poszukamy agencji która będzie która zajmie się pozycjonowanie.

Jest to o tyle niewygodne dla obu stron to znaczy że agencje komercyjne agencji SEO bardzo często jest tak że my potrzebujemy wytycznych od agencji SEO które nam powiedzą jakich. Jakie elementy mamy wdrożyć dlatego że standardy pozycjonowania w zależności od agencji są różne więc nie możemy po prostu przyjąć jakiegoś jednolitego standardu i na tym się opierać. Macie już cały czas zmienia a my nie jesteśmy z tym na bieżąco dlatego że to nie jest po prostu nasza specjalizacja. Po drugie też musimy pamiętać że wszystkie te procesy o których wcześniej mówiłem a w szczególności kwestia jasnej komunikacji.

Ona również wymaga współpracy tego działu technicznego i działu pozycji wszystkiego dlatego że generalna zasada jest taka że to co my. To pozycja leży chcą wrzucić do sklepu to my musimy przygotować kwiatki. Dlatego niestety nie może to wyglądać tak że my tworzymy sklep a dopiero później sobie wyznacza nam informacje na temat tego co tak naprawdę jaki typ kontentu znajdzie się znajdzie się w sklepie. Wreszcie po trzecie też trzeba pamiętać o tym żeby rozegrać w czasie obie te grupy dlatego że to jest tak że w procesie tworzenia zarówno my jak i agencje mamy bardzo dużo pracy którą niestety musimy wykonywać równolegle co oznacza że żeby nie doprowadzić do jakiegoś dużego wydłużenia terminu wdrożenia powinniśmy od samego początku ściśle współpracować ze sobą.

Na takiej zasadzie że dzielimy się z tymi informacjami co kiedy robimy w taki sposób żeby z jednej strony nie wchodzić w drogę a z drugiej strony żeby tak ustawić sobie kolejne rzeczy które wdrażamy żeby tej drugiej stronie możliwie maksymalnie ułatwić pracę.

Skoro pojawia się klient to pojawia się też pojęcie doświadczeń tego klienta czy doświadczeń tego użytkownika. Ja widzę że jakieś pytania na czacie pojawiło. Według jakich kryteriów dokonać wyboru agencji. Proponowałbym żebyśmy zostawili sobie tą sekcję na koniec żebyśmy zmieścili się z naszym tematem jak nam wystarczy trochę czasu to bardzo chętnie też wam powiem na co uważam warto byłoby zwracać uwagę przy wyborze takiej agencji. I teraz jeżeli jeżeli klient chce jeżeli u X a przed chwilą też też SEO to pojawia się ten wątek jakby z tytułu naszej naszej prezentacji czyli czyli Asseco.

Krótko mówiąc dla mnie możemy pójść dalej Marcin ze slajdów i jeżeli jeżeli mówimy o Asseco to należałoby wyjść pewnie od jakiejś definicji tego pojęcia żeby standardowa jakby od czego. Od czego zaczynamy. I ta definicja jest stosunkowo prosta bo Jessica to jest nic innego jak SEO połączone połączone z XL. Generalnie rzecz biorąc chodzi o to żeby pracować w procesie pozycjonowania. Według pewnej sekwencji która troszeczkę przypomina nam lead sprzedażowy jak pójdziemy dalej to zobaczycie jaka to jest sekwencja. Najpierw budujemy organiczną widoczność przechodzimy przez takie jakby trzy fazy których skutkiem jest podniesienie sprzedaży w sklepie internetowej czyli najpierw podnosimy organiczną widoczność z wyszukiwarki staramy się dzięki temu pozyskać jak najwięcej ale wartościowego ruchu.

Zaznaczam że jeżeli mielibyśmy dzisiaj wybierać pomiędzy Suchą liczbą w postaci nowych użytkowników np. na sklepie a korelacja tego z wartością tego ruchu jakie to jest ruch jak bardzo kaloryczne i jak się ci użytkownicy zachowują itd to zdecydowanie wybieramy tę drugą opcję. Na końcu wychodzi nam ten element u X owy element doświadczeń tego użytkownika który ma mocno skorelowane z z jego potrzebami problemami czyli tym wyjściem od klienta o którym mówił Marcin w kontekście przygotowywania się w ogóle też do pewnych działań związanych ze sprzedażą online i ta konwersja ma spowodować rzecz jasna żeby jak największy odsetek tego ruchu który wygeneruje na sklepie zakończył się pożądaną przez nas interakcja.

A jeżeli jesteśmy w jakimś w jakiejś w jakimś Community e-commerce owym dzisiaj to prawdopodobnie chodzi nam o kliknięcie tego przysłowiowego przysłowiowego koszyka i finalnie ma to. Ma to oczywiście prowadzić do wyższej sprzedaży i teraz być może część z Was zastanawia się w którym miejscu. To o czym teraz powiedziałem różni się od standardowego SEO. A prawda jest taka że różni się dosyć że różni się dosyć znacząco dlatego że w przypadku klasycznie rozumianego SEO z którym pewnie duża część z was spotkała się już na rynku często koncentrujemy się na jakiejś określonej liczbie fraz które sobie ustalają z agencją na początku i ona jest później później obsługiwana.

Czasami ona w trakcie współpracy podlega oczywiście jakimś modyfikacjom. Natomiast generalnie rzecz biorąc to jest pewien pewien zestaw startowy od którego wychodzimy i którego się trzymamy w przypadku e-commerce. Takie podejście. Z naszych doświadczeń oczywiście średnio się sprawdza dlatego że przy dużej ilości pod którą produktowych i przy nawet asortymencie liczącym kilkaset produktów czyli mówimy w tym momencie o raczej małych i Kommiersant to już nawet wtedy to podejście zawęża do kilkudziesięciu słów kluczowych średnio się sprawdza średnia jest w ogóle ze słabym miernikiem. Natomiast jeżeli się mogę nią posłużyć to to to przeważnie jeden produkt da się da się opisać około czterema do sześciu słów kluczowych więc widzicie że mając 300 produktów w sklepie na dzień dobry pojawia się około 1200 nawet weźmy te dolne widełki słów kluczowych które które możemy wykorzystać więc jeżeli umawiać się z agencją na pozycjonowanie nie wiem 30 50 100 fraz to dalej jest dosyć nic w zasadzie ograniczony wycinek pokrycia naszego jakby asortymentu.

Konsekwencja optymalizuje bardzo wąski wycinek strony no bo skupianie się tylko i wyłącznie na tych słowo kluczowe które wybrali się do współpracy w przypadku S X to dążymy do optymalizacji całości witryny bo koncentrujemy się na umówione z klientem liczbie stron PR miesiąc a nie a nie liczbie fraz. W związku z tym raz osiągamy większą skalę w postaci słów kluczowych no bo optymalizuje pod strony każdą ot kilka słów kluczowych czyli siłą rzeczy zasięg tej kampanii jest dużo większy. Ad 2. Idąc krok po kroku miesiąc po miesiącu optymalizuje kolejne strony.

W pewnym momencie dochodzimy do poziomu kiedy zoptymalizowane jest cała witryna oczywiście uwzględniając zmienność jakiejś poprawki coś co wychodzi w trakcie tej zmienności. Mówił w swoim wątku dotyczącym SEO w konsekwencji działania w przypadku klasycznie rozumianego SEO są stosunkowo sztywne bo się wiążą z określonymi konkretnymi produktami względnie kategoriami tych produktów bo mamy ten wąski wycinek dotyczący określonej liczby słów kluczowych w przypadku Ericssona jesteśmy bardziej możemy być bardziej elastyczni bardziej zmienne bardziej aktywni i w konsekwencji też lepiej reagować na takie aspekty jak sezonowość jak ratujące produkty i tym podobne.

Więc element x jakby jako kolejny wątek chciałem przejść troszeczkę płynnej ale ale nie wyszło. Element X jest kolejnym Kolejnym aspektem który bardzo mocno rzutuje na FX a którego mało jest w przypadku SEO czyli czyli samo celu może oczywiście prowadzić do wzrostu sprzedaży. Natomiast w momencie w którym bardzo dobrze bierzecie bądź co bądź wąską grupę słów kluczowych w przypadku Ericssona macie podejście bardziej polityczne i dodatkowo uzupełniona tym elementem weekendowym który bezpośrednio oddziałuje na konwersję a później wam opowiem też dlaczego nie oddziałuje już tylko na komercja ale również na samą widoczność widoczność w Google analityka w przypadku w przypadku klasycznie rozumianego SEO często się sprowadza do takich dosyć kobiet raportów dotyczących tego na którym miejscu jesteśmy na jakim słowie kluczowym względnie jakiegoś szerszego spojrzenia na widoczność za pomocą narzędzi typu SEM Sparrow celu to takie które pewnie znaczna część was zna i kojarzy.

W przypadku Asseco wchodzimy trochę głębiej w tą analityka bo oczywiście analizujemy też ruch ale jego kaloryczne współczynnik konwersji współczynnik odrzucenia to jakie produkty się też sprzedają bo bardzo mocno tę kampanię staramy się też skorelowane z potrzebami biznesowymi klienta i z tym że np. na tej grupie produktów on ma on ma wyższą marżę na innej ma niższą i na tej podstawie też odbieramy gdzieś tam plan działań który później wdrażamy w życie. Same treści w przypadku w przypadku klasycznego podejścia są raczej tworzone z uwzględnieniem SEO.

Zakładam że wielu z was mogło się spotkać o ile klienci z którymi my rozmawiamy są też jakąś reprezentatywna próbą która może rzutować na na Was na ludzi którzy są obecni dzisiaj na tym na tym wydarzeniu. Ale my się często spotykamy z tymi argumentami że jakby te teksty były niezbyt atrakcyjne dla ich docelowego klienta czyli były tworzone mocno genetycznie pod robota wyszukiwarki przez X. Skoro mamy u X to też musimy mieć pewne doświadczenia użytkownika wynikające z analizy tej treści. W związku z tym w związku z tym łączymy ze sobą te dwa aspekty.

I podsumowując klasycznie rozumiane SEO często koncentruje się dosyć wąsko na widoczności względnie na ruchu a w przypadku Asseco patrzymy na całą ścieżkę tego klienta od złapania go kolokwialnie mówiąc wyszukiwarce poprzez wejście na stronę jego doświadczenia na tej stronie i finalna finalną konwersję. Asseco jest mocno skorelowane z waszymi biznesu a właściwie jakby rozumieniem tego tego biznesu czyli nie tylko staramy się zwiększyć widoczność i ruch ale też warto ściągać ten ruch i w konsekwencji dokładając też element x poprawiać tę taką wersję i i starałem się przygotowując się do tej prezentacji dać maksymalne dużo by wartości merytorycznej nie poprawiać auto promocji ale być może pokazania jak to w praktyce może działać na jakichś wybranych przykładach.

Będzie też dla Was tym elementem elementem merytorycznym możemy teraz możemy teraz przeanalizować sobie krótko 2 kasy naszych klientów oczywiście sklepów na PrestaShop takie takie wyłącznie wybraliśmy jakby na potrzeby tej dzisiejszej dyskusji. I pierwszy z nich dotyczy branży sportowej w której zaczynaliśmy. Możemy pójść dalej Marcin w której poszliśmy z klientem zaczęliśmy z klientem współpraca od początku 2012 roku i już w zasadzie w trzecim miesiącu tej współpracy w zasadzie jestem winny przeprosiny bo tutaj powinno być to zamienione kolejnością czyli najpierw powinna być widoczność później ruch więc możemy pójść Slide dalej Marcin a później się cofniemy po prostu zakaz logiczna kolejność według tego powody tej ścieżki którą wam pokazałem czerwoną linią na wykresie macie zaznaczony moment startu współpracy.

Ta widoczność rosła głównie przez pierwsze sześć miesięcy jak widzicie i rosła dosyć i rosła dosyć dynamicznie. Jeśli możemy mówić o liczbach w skali roku współpracy to w Top 10 startowaliśmy z poziomu trzystu trzech słów kluczowych a skończyliśmy 2 dwudziesty rok z liczbą 1500 dwóch słów kluczowych więc jest to wzrost duży. Po prostu skupiliśmy się w drugiej fazie też na pozyskaniu i wartościowych tego ruchu i w konsekwencji udało się go w skali roku podnieść o ponad 450 proc. to zobaczycie na tym poprzednim wykresie jeżeli możemy w tym momencie się Marcin.

Jego cofnąć. Co ważne to był ruch bardzo bardzo kaloryczne. Przyznaję że w tym przypadku racji że to była branża sportowa klient zajmował zajmuje się sprzedażą handlem i celu w jakiejś jakieś maty do ćwiczeń. Tego typu rzeczy pomogła nam też w pewnym momencie roku pandemia która spowodowała że siłownia zamknięte ludzie przenieśli się do treningów domowych więc to na pewno też miało niewątpliwy wpływ na konwersję natomiast tej konwersji by absolutnie nie było w momencie w którym byśmy w odpowiednim momencie nie dowieźli klientowi tych dwóch poprzednich aspektów czyli widoczności widoczności i ruchu.

I drugi k.c. który chciałem Wam pokazać dotyczy z kolei branży spożywczej która też zyskała w dobie pandemii no bo te zakupy jakby do domu stały się dużo bardziej popularne. Tutaj mam akurat widoczność która została podpisana ruchem ale zakładam że wszyscy wiemy o co chodzi i też mamy moment startu tej tej współpracy. Ona rozpoczęła się chwilę wcześniej bo w grudniu 2019 roku więc w zasadzie startowaliśmy w podobnym momencie z obiegiem tych klientów natomiast tutaj ten proces był troszeczkę bardziej płynny i rozłożony w czasie.

Rok do roku w Top 10 widoczność wzrosła o 49 proc. ruch o ponad 20. Więc to nie są tak spektakularne liczby jak w przypadku tego pierwszego. Kasa natomiast warto włączyć tutaj dodatkowy aspekt do analizowania tego przypadku bo jak zaczynaliśmy współpracę traktujemy bardzo mocno uzależnione od od kampanii AD. W wyszukiwarce Google jak też od kampanii facebookowych. Natomiast powiedzmy że form pozyskiwania ruchu i komercji był jego brat i ten udział ruchu organicznego startowego w całym ruchu wynosił około 30 proc. w momencie w którym na dzień dzisiejszy de facto kasy tam gdzie zamknięty bodajże z końcem kwartału pierwszego tego roku ten udział wynosił 80 proc.

W związku z tym nie dosyć że odbyliśmy się pozytywnie na widoczności ruchu i sprzedaży w tym sklepie samego Organika bo te przychody wzrosły o 108 proc. to też warto dodać bo udział ruchu organicznego w ruchu ogółem wzrósł z 30 do 80 proc. i co to oznacza. To oznacza że klient nie dosyć że inwestycja w nasze działania 1 do 1 analizując jakiś tam rola z powiedzmy mu się zwróciła to jeszcze mógłby mógł sobie pozwolić na to żeby nieco ograniczyć w trudnym czasie wydatki na prowadzenie kampanii płacowych które w standardowym trybie gdyby nie miał zbudowanej zbudowanej tej drugiej odnogi w postaci Organika prawdopodobnie byłyby jakimś tam gwoździem do trumny no bo w momencie wyłączenia budżetu rzecz jasna znika z wyszukiwarki i ciężko o pozyskiwanie tej widoczności kolejnej i nowych użytkowników.

Więc te dwa przykłady pokazują że ścieżka może być różna w każdym przypadku rozłożenie w czasie również natomiast zasadniczo te procesy przebiegają według tych faz o których wam powiedziałem na początku czyli budowania widoczności pozyskania wartościowego ruchu optymalizacji konwersji później prowadzącej w konsekwencji do większej do większej sprzedaży. I jeżeli już jesteśmy przy optymalizacji konwersji to pewnie Marcin wrzuci wam kilka ciekawych przykładów związanych również ze z taką stroną bardziej modową narzędzia sklepu co warto zrobić aby tę konwersję w sklepie generalnie rzecz biorąc osłabić.

Tzn wszystkim. Mam tylko kilka przykładów dlatego że tak jak zawsze podkreślam bardzo ważne jest żeby narzędzia których czy moduły których przypomnieć sklepy odzwierciedlały nasz nasz model biznesowy i każde z tych rozwiązań zostanie zaakceptowane w każdym przypadku. Natomiast mam tutaj dwa konkretne przykłady które bardzo bardzo mocno mogą mieć związek z tym w jaki sposób my na co dzień z Oslo i nie sprzedajemy. I pierwsze rozwiązanie to jest ankieta jeszcze droższa niż kilka razy tego typu tego typu moduły. One polegają na tym że klient otrzymuje serię pytań na które udziela z góry definiowane odpowiedzi i w wyniku jakby pustej siatki pytań i odpowiedzi na samym końcu otrzymuje list.

Listę produktów jest jakby dopasowana do tego jakie są jego potrzeby i jakich odpowiedzi udzielił. Można można to porównać do sprzedawcy do którego ktoś przychodzi po raz pierwszy jednym z pierwszych rzeczy sprzedawca pyta zadaje pytania po to żeby dowiedzieć się czy jego klient klient potrzebuje i dopiero w oparciu o odpowiedzi proponuje mu rozwiązanie. Bardzo często wartość dodana która sprawia że. Stadiony są bardzo często oblegane. My mieliśmy kilka takich przykładów natomiast bardzo fajnie zadziałało to w przypadku sklepu z elementami dlatego że jeszcze dodatkowy element kiedy przechodzimy np.

do sklepu z elementami diety i chcemy schudnąć 30 kilogramów nie zawsze czujemy się komfortowo w momencie kiedy udzielamy szczegółowych odpowiedzi sprzedawcy dotyczących tego ile razy dziennie ćwiczymy jaka jest nasza obecna waga a ile się skupiamy itd. Natomiast zadawanie takich pytań przez Internet jest jakby zwiększa ten dystans i sprawia że wielu ludzi kupując czuje się po prostu bardziej komfortowo. Efekt sprzedażowy był bardzo duży to konwersja. Z wyników odpowiedzi takie ankiety sięgała 30 proc. czyli co trzeci udzielający odpowiedzi na tę serię pytań decydował się później.

Oczywiście niekoniecznie od razu ale gdzieś na jakimś etapie decydował się na zakup. Innym przykładem takiego rozwiązania które które daje użyteczność klientowi i jednocześnie bardzo bardzo mocno jest powiązane z modelem biznesowym danego sklepu jest konfiguracja konfiguracji. Generalnie dzielą się na dwie duże grupy tzn. Pierwsze pierwsze kuratora tworzą zupełnie nowy produkt tzn. Mamy np. do czynienia z koszulką z nadrukiem czyli coś co musimy po zebraniu informacji stworzyć ale są stosowane również tory które nie dotyczą tak naprawdę jednego produktu tylko dotyczą potrzeby i one potrafią świetnie zadziałać kiedy klient potrzebuje wiemy więcej czego potrzebuje ale nie wie jakimi metodami to osiągnąć.

Producent tarasów francuski producent tarasów stworzył kurator gdzie zadawał pytania w stylu jak dużo mamy a z jakiej technologii chcemy go postawić. Ile dzieci prowadzi na ten taras czy Taras ma schody. Odpowiedzi czyli to są pytania na które każdy kto tak powiem ma potrzebę postawienia tarasu jest w stanie odpowiedzieć. Wynikiem tego tej serii pytań było przedstawienie kompletnego koszyka grupowego czyli obejmował nie tylko listwy które były potrzebne do postawienia tarasu ale też wyliczył dokładnie ile skrętów potrzebujemy jakich wad i wszystkich elementów na których ten ten Taras ma spoczywać.

Co sprawiało że tak naprawdę system algorytmu zastąpił zastąpił handlowców ponieważ w normalnych warunkach offline odbywało się to na podstawie tabel solowych i handlowcy siedzieli nad tym i przygotowywali takie wyceny. Wreszcie trzecim elementem który się pojawia to są sugestie które są przyjęte do najczęściej spotykanych pytań. Tutaj bardzo często się zdarza że ludzie trafiają do sklepów nie w poszukiwaniu produktów tylko w poszukiwaniu wiedzy i jest to powszechnie znane również jak chodzi o pozycję na rynku zdają sobie z tego sprawę i dlatego bardzo często takim narzędziem pozyskiwania ruchu jest blog w którym znajdują się artykuły dotyczące produktów które są w sprzedaży.

Natomiast jednym z takich elementów który jest pomijany są popularne fajki które są przypisane jakby do sklepów internetowych które jakby zawierają odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. To jest również miejsce w którym w którym klienci szukają odpowiedzi niekoniecznie dotyczących metod metody czy formalności związanych z zakupem ale także samych samych produktów i wrzucenie tam sugerowane produktów które są powiązane z pytaniem bardzo bardzo mocno zwiększa e-commerce.

OK. Kręcimy się w ostatnich minutach tej naszej dyskusji trochę silniej wokół tych wątków weekendowych do których nawiązaliśmy zarówno ja jak i Marcin w takim bardzo praktycznym wymiarze i ja chciałem wam teraz powiedzieć o o dosyć dużej zmianie w algorytm wyszukiwarki która będzie miała miejsce w czerwcu i która nawiązuje do tego o czym powiedziałem wam wcześniej to znaczy że u już już już od dawna de facto nie jest tylko czynnikiem który poprawia doświadczenia waszych klientów w trakcie korzystania ze sklepu ale jest też czynnikiem rankingowych w samej wyszukiwarce.

Czyli o ile kiedyś moglibyśmy powiedzieć że dzięki słabym i PiSowi zrobicie troszeczkę gorszą konwersja w sklepie o tyle dzisiaj istnieje takie ryzyko że możecie też być po prostu niżej w wynikach wyszukiwania i nie zbudować tej pierwszej fazy o której mówiłem czyli czyli widoczności w czerwcu 2021. Google już oficjalnie ogłosiło że będzie wdrożone tzw. algorytm Page Split. Przeraża mnie tylko tylko tylko patrzy Burger Page Experience Update i będzie on oparty o takie o takie czynniki które nazwano Web Witos. O co chodzi. De facto chodzi o dołożenie trzech bardzo istotnych czynników które będą decydować zdaniem algorytmu wyszukiwarki o świat o poziomie jakby doświadczenia użytkownika w korzystaniu z waszego serwisu to są nowe wskaźniki całkowicie 3 całkowicie nowe wskaźniki które zostaną niejako dołączone do tych unikatowych wskaźników które już w algorytm góralskich na dzisiaj funkcjonują za chwilę Wam wam też pokaże jak pełne ich pełne ich spektrum to jest inicjatywa skupiająca się na oczywiście na użytkowniku Google bardzo długo i bardzo dawno komunikuje że użytkownik ma być w centrum itd.

Więc jest to pewnego rodzaju kontynuacja kierunku w jakim w jakim gigant zmierza. Misją w ogóle Google jest pomaganie użytkownikom znajdowanie najtrudniejszych stron wysokiej jakości tak więc jakby macie jakby tego pełne odzwierciedlenie też w tym ruchu jakim jest kolor etos i strony to to właśnie jakość strony jakby będzie tą częścią algorytmu która mocno zaznaczyć swój wpływ na witryny w rankingu w rankingu samej wyszukiwarki. Mamy trzy takie podstawowe wskaźniki pierwszy z nich to jest Else X czyli czyli największy czyli Ladies content Full HD. I zasadniczo chodzi tutaj o aspekt wydajności ładowania się serwisu to jest czas którego witryna potrzebuje żeby załadować największy content owy element w zależności od tego czy to jest grafika wideo czy blok tekstu.

Tak czy inaczej ten wskaźnik nie powinien wynosić ten powinien wynosić mniej niż dwie i pół sekundy. Drugi z tych wskaźników czyli w Perth od lat czyli tzw. Internet interakcje jakby witrynę czyli czyli również czas po jakim jest możliwa pierwsza interakcja z witryną czyli moment w którym sobie wybieramy stronę jakby adres przeglądarki albo klikamy wyników Google to i strona się ładuje i ten czas który prowadzi do momentu w którym możemy wykonać pierwszą interakcję jakiś element staje się np. lokalne. I tutaj jakby tą granicą jest to 100 milisekund dobrze żeby żeby ten wskaźnik oscylował poniżej tego poniżej tej granicy.

I trzeci element czyli laty play out Shift czyli tak zwana stabilność wizualna witryny i taki wskaźnik który mierzy jakby wszelkie niespodziewane przesunięcia treści pojawiające się w momencie ładowania tej witryny to pewnie jakby takiego codziennego korzystania nawet sami na sobie widzicie że czasami jest sytuacja w której strona się ładuje już macie palec przygotowany np. na mobile żeby w coś kliknąć i nagle jakby ta strona ulega takiemu delikatnego przesunięciu np. nie trafia się w ten Button co jest dość mocno irytujące dla wielu osób i to jest właśnie de facto ten czynnik ten wskaźnik który będzie też brane pod uwagę ma on wynosić poniżej zero przecinek przecinek jeden.

To co powiedziałem na początku to nie jest tak że u X dopiero wchodzi do algorytmów wyszukiwarki on już w tym algorytmem się się znajduje bo są pewne już istniejące czynniki które czy sygnały które które do tej pory już były brane pod uwagę czyli oczywiście przyjazna mobilna czyli protokoły HTTPS. Czyli jakby bezpieczeństwo samego samego przeglądania tej witryny i ograniczania takiej. Debiutujących instrumentów jak w jakiejś banery wyskakują zaskakujące które przerywają całą stronę i tym podobne. Do tego dodajemy sobie te trzy czynniki o których Wam przed chwilą powiedziałem czyli coś co jest kolorowe.

Co co jest tytułowe jako Web Vital. Bo one są jak sama nazwa wskazuje i najważniejsze mają to swoje znaczenie jakby od cisnąć na tej warstwie weekendowej ale do rytmu i totalnego to są wszystkie sygnały które decydują o doświadczeniu z korzystania z danego sklepu z danej w ogóle witryny witryny internetowej. I teraz temat jest dosyć młody i świeży. Dlaczego bardzo długo o nie mówi i to nie jest tak że miesiąc temu dowiedzieliśmy się że Google z wchodziło natomiast. Jest jakieś oficjalne potwierdzenie.

Są pewne ruchy w samym narzędziu Google Search Console więc fajnie byłoby też pokazać Wam jak to wygląda w praktyce my oczywiście ciągle jesteśmy w fazie testów analiz sprawdzania uczenia się tych tych tych czynników. Natomiast więc sytuacja jest rozwojowa można powiedzieć natomiast wiemy na dzisiaj na pewno że poprawki będą czekać zarówno małych jak i dużych i średnio 2 3 z trzech wskaźników a nasze doświadczenia oparte są do poprawek. Co ciekawe bardzo często większy problem mają duzi dlatego że to są przeważnie duże serwisy sporo ważące.

Więc optymalizacja tych wszystkich czynników takich bardzo wydajność człowiek można powiedzieć jest w tego typu serwisach dużo trudniejsza. Ja mam Wyrzuciłem dwa przykłady z ze sklepów pokroju Agata Meble i i chyba np.. Czyli czyli wiodąca do drogerii internetowa i wiodący lub jeden z wiodących przynajmniej producentów mebli. Tak więc więc widzicie że jakby te wyniki mnie nie wyglądają wyjściowego wyjściowego zbyt dobrze niejako na poparcie tezy o której powiedziałem że duzi od dużych czeka pewnie troszeczkę więcej pracy w zoptymalizowany u swoich witryn pod kątem tego że Korwin bije tam właśnie.

Co wiemy na dzień dzisiejszy. Tak z praktycznego punktu widzenia to już wam powiedziałem. Google potwierdził stopniowe wdrożenia od czerwca. Wdrożenie ma potrwać do sierpnia. Osobiście jestem zdania że potrwa dużo dłużej bo przeważnie te rzeczy się przyciągały. Przy wdrażaniu przez Google wychodziły jakieś nowe kwestie po prostu to był organizm żyjący więc więc to się budowało troszeczkę dłużej ale mogę się mylić. Oczywiście w związku z tym teraz będzie ewoluować. Nie są doskonałe i należy się spodziewać jakichś tam ulepszeń czy dodatków i w Google zapowiada.

Zapowiedział też że wszelkie zmiany wskaźników będą mieć wpływ dość szeroki. Dlatego o wszelkich zmianach będzie będzie informować w takim dzienniku zmian które już się znajduje pod specjalnym linkiem jak skończą mówić wam go co najwyżej na na czacie i tam możecie sobie wszelkie takie mikro poprawki mikro update. Google będzie wyrażało po prostu śledzić i tak jak wspomniałem w Google stara szkoła fal już się pojawią raporty dotyczące wyglądu i działania tych stron danej strony w Google. W Google Search Console więc możecie sobie mając już zainstalowane Możecie sobie sprawdzić jak wyglądają jak w kontekście tych czynników.

Czy to oznacza że trzeba przewrócić stronę do góry nogami i zaczynać od zera. Prawdopodobnie nie dlatego że jednocześnie w ogóle dość mocno stara się nam komunikować że w dalszym ciągu duży wpływ na to jak będą się zachowywać w rankingu będą miały te znane nam już czynniki. I na pierwszym na pierwszym miejscu wśród tych znanych czynników oczywiście pojawia się mityczny kontent stąd ten data grafika którą wam rzuciłem na slide. Więc to nie jest tak że z dnia na dzień reguły gry zostaną zmienione na 180 stopni natomiast na pewno należy jakby właśnie wziąć pod uwagę.

Oczywiście w korelacji z rzeczami które wiemy że od dawna działają czyli produkcja wartościowego wartościowego kontentu. Trochę bym podsumował to takim podejściem zdrowo oraz piątkowym które które ma polegać de facto na tym że pewnie nie będzie takiej rewolucji jak chociażby w 2013 roku gdzie był wdrażany pingwin czyli algorytmy odpowiedzialne za linki i który wywrócił naprawdę do góry nogami serwery na całym świecie raczej gogle od tamtego czasu przy kolejnych datach i bardziej stopniowo. Bardziej bym to może określił natomiast natomiast lekceważyć nie wolno natomiast też natomiast też nie dać się jakby kompletnie zwariować i porzucić dotąd stosowanych strategii i całkowicie je przekreślić.

Przez pryzmat tego że że wchodzi jakiś update w czerwcu tym samym dobre daliśmy do konkluzji zdaje się że pierwsze chyba nie są do przekazania przez Marcina więc jeśli chodzi o podsumowanie to może nie tyle by podsumował to to co już powiedziałem ale na koniec chciałbym przekazać pewne kluczowe złote myśli można powiedzieć jak chodzi o projektowanie użyteczności. Pierwsze to jest wpisanie nasz sklep internetowy zmiany to znaczy ja zawsze powtarzam że musimy przygotować się na to że co trzy lata będziemy mieli nowy sklep. Oczywiście jest to umowna.

Ale generalnie jest tak że i ja powtarzam naszym klientom żeby przyzwyczaili się do myśli że ich sklep za trzy lata będzie wyglądał zupełnie inaczej niż dziś. I że jeżeli on nie wygląda zupełnie inaczej niż dzisiaj to nie znaczy że osiągnęli jakiś jakiś stan do perfekcji tylko że po prostu zatrzymaliśmy pluskwy. A druga sprawa jest taka że kiedy przykładamy do działania nowe metody sprzedaży offline na internet bardzo często zauważam że jest pewna efektywność graniczna takiego przełożenia 1 do niektórych rzeczy po prostu nie opłaca się nam budować.

I o ile online w Australii przepraszam mamy takie rozwiązania które wypracowaliśmy sobie latami do których mamy zaufanie i które są faktycznie skuteczne to jednak musimy pamiętać że kontakt z klientem w internecie jest troszeczkę inny i nie zawsze koszt który musimy ponieść czyli tylko jak chodzi o sam koszt zgłoszenia tylko późniejszej obsługi tego typu rozwiązania może sprawić że zwyczajnie nie będzie nam się opłacało to jak prowadzimy sklep poza internetem prowadzimy biznes poza internetem w stu procentach odpowiadał temu jak prowadzimy biznes.

A propos słów które wam pokazywały działania w kanale organicznym powinny przeważnie przynoszą zwrot z inwestycji jeżeli są dobrze realizowane często kanał organiczny jest najbardziej dochodowym kanałem całej strukturze kanałów którymi pozyskujemy. Natomiast one wymagają czasu i cierpliwości. I oczywiście nie chodzi mi tu o bezwarunkowe za zaufanie do agencji SEO jest jak to nazwiemy. Natomiast natomiast rzeczywiście są to działania bardzo mocno zorientowane długofalowo i to jest po prostu proces który musi trwać.

Drugą rzeczą którą chciałem Wam którą chciałem wam powiedzieć to jest a propos tego fb. Czyli nie wolno obok nich po prostu przejść obojętnie. Natomiast też nie lekceważymy totalnie czynników które już znamy w zasadzie podsumowując mój wątek dotyczący dotyczący tych nowych czynników też wniosek się pojawił więc wydaje mi się że nie musimy jakby go aplikować bo w tym momencie tyle chyba z naszej strony.

Chętnie odpowiem tak ja mam dużo. Jestem bardzo OK i z tym że nie musimy pracować z każdym i że nie każdy klient musi chcieć z nami pracować ale jak może być jakimiś doświadczeniami wymienić to jest to dla mnie duża wartość. Jakie kryteria. Dużo się zawiera w tzw. zrozumieniu biznesu. To znaczy zaangażuje się w taki etap badania potrzeb o ile oczywiście Agencja będzie go bardzo skrupulatnie przeprowadzała my to robimy w formie audytów Live np. gdzie pokazujemy dużo rzeczy w praktyce z ekranem a jednocześnie zadajemy pytania i poznajemy biznes takiego klienta a taki audyt trwa około czterdziestu czterdziestu pięciu minut i dużo można by bez niego też też wynieść.

Natomiast sam audyt i same badania potrzeb nie będzie wystarczająca w momencie w którym później w ofercie czy ze strategii kampanii którą mam przedstawi agencja nie zobaczycie odzwierciedlenia tych rzeczy o których rozmawialiście w tym prestiżowym nazwijmy to etapie i bardzo mocno warto to ze sobą gdzieś tam porównywać. Czy rzeczywiście ten rozmówca po drugiej stronie kuma czym czym się zajmujecie jaką macie specyfikę branży na jakich marżach pracujecie czy to są marże względnie stałe czy one są zmienne czy jest jakaś sezonowość i tym podobne. Kto jest waszym konkurentem co oni robią w kontekście działań w wyszukiwarce.

 

Tags:
Support Prestaguru
support@prestaguru.pl


Włącz powiadomienia OK Nie dziękuję