Skontaktuj się z nami

telefon: +48 888 830 888
mail: biuro@prestaguru.pl

GOOGLE SEARCH CONSOLE SEO

prestashop-seo-4

GOOGLE SEARCH CONSOLE SEO

GOOGLE SEARCH CONSOLE SEO

Przeglądając zapytania w Google Search Console, możesz zobaczyć coś interesującego.

Podczas przewijania zapytań czasami zauważysz, że Twoja treść jest oceniana pod kątem zapytań, które w rzeczywistości nie pojawiają się w treści lub metadanych.

Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego?

Odpowiedzią jest wyszukiwanie semantyczne.

Cóż, jeśli śledziłeś moje poprzednie artykuły, omówiłem semantyczne SEO i semantyczne strategie SEO.

W tym artykule podzielę się prostą strategią SEO w Google Search Console, którą można łatwo wdrożyć, aby poprawić trafność tematyczną i zwiększyć potencjał rankingowy.

Ale najpierw muszę wyjaśnić, skąd wzięła się ta strategia.

ZNAJDOWANIE JEDNOSTEK W SEARCH CONSOLE

W 2018 roku pracowałem w małej agencji marketingowej zajmującej się głównie SEO. Zarządzałem SEO dla wielu małych firm. Będąc częścią małej agencji pisałem także treści dla kilku firm.

Spędziłem wiele godzin przeglądając dane Search Console, próbując dowiedzieć się, jak podnieść pozycję mojego klienta w rankingu. Zaintrygowało mnie to, że Google często oceniał nasze treści w SERPach, pod kątem których nie optymalizowałem swoich treści. Zdziwiło mnie to, że postępowałem zgodnie z radą SEO, aby skupić się na jednym słowie kluczowym na stronie.

Co więcej, mimo że Google czasami się myliło, Google często trafiało w sedno.

Jak więc Google to robi?

W jaki sposób Google ocenia Twoje strony pod kątem słów kluczowych nieuwzględnionych w treści?

Abyśmy mogli poprawić trafność naszych treści, korzystając z danych Search Console, najpierw zrozummy, w jaki sposób Google ustala ranking naszych treści pod kątem słów kluczowych niewymienionych w treści?

Wszystko zaczyna się od bytów.

Google (i inne wyszukiwarki) przez lata próbowały zrozumieć treść tak, jak robi to osoba. Aby to zrobić, Google ma bazę danych podmiotów, a Google rozumie, jakie są atrybuty tych podmiotów i jak są ze sobą powiązane.

Rozumiejąc ich atrybuty i relacje, Google jest w stanie odpowiadać na zapytania użytkowników. Oto przykład.

Graf wiedzy Google zawiera encję wszechświata. Co więcej, rozmiar wszechświata jest atrybutem bytu „wszechświat”, który rozumie Google.

Więc…

Kiedy ktoś wpisuje w Google „rozmiar wszechświata”, dzieją się dwie rzeczy.

  1. Google „rozumie”, czego szuka użytkownik (atrybut rozmiaru wszechświata)
  2. Google może znaleźć odpowiedź w swoim indeksie

Google następnie przedstawia odpowiedź w funkcji SERP. Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, Google przedstawia to w Featured Snippet: Teraz, aby nie wychłostać martwego konia (ani niczego innego w tym zakresie), nie będę powtarzał mojego wyjaśnienia w tym poście. Jeśli chcesz zrozumieć, jak to działa, zapoznaj się z moim wpisem na blogu dotyczącym wyszukiwania semantycznego oraz moim wpisem na blogu dotyczącym podmiotów Google . Pomijając to, przejdźmy do tego, jak używać Search Console do semantycznego SEO.

 

GOOGLE SEARCH CONSOLE SEO

GOOGLE SEARCH CONSOLE SEO

 

KORZYSTANIE Z GOOGLE SEARCH CONSOLE DO WYBIERANIA JEDNOSTEK

Jak na pewno wiesz, Search Console to Twój pierwszy krok w śledzeniu pozycji SEO . Powodem jest to, że Google dosłownie mówi Ci, jakie zapytania użytkowników dotyczą Twojej treści.

Ta informacja zwrotna ma wiele zalet dla Twojego SEO i powinieneś częściej używać jej do decydowania, które słowa kluczowe do śledzenia. W dalszej części tego postu pokażę Ci fajny skrót do wybierania właściwych słów kluczowych.

Tak więc pytanie brzmi, w jaki sposób wykorzystać tę informację zwrotną do wybrania podmiotów, a co ważniejsze, w jaki sposób możesz ją wykorzystać, aby uzyskać większy ruch?

Aby to zrobić, spójrz na zapytania, które nie działają dobrze. To może być trochę sprzeczne z intuicją. Pozwólcie, że wyjaśnię.

Często zapytania, które nie są skuteczne, to zapytania zawierające jednostki, które mają ścisły związek z Twoją treścią. Uwzględnienie tych podmiotów w treści może potencjalnie zwiększyć potencjał ruchu, pomagając treściom dokładniej omówić dany temat. Przedstawię Ci kilka strategii wykorzystania tych danych później.

Wybieranie jednostek

Innymi słowy, spójrz na dane strony. Przejdź do raportu Zapytania i przewiń w dół do zapytań, które nie działają dobrze.

Spójrz na te pytania.

To, czego szukasz, to zapytanie, które jest stycznie powiązane z Twoją oryginalną treścią. Innymi słowy, szukasz zapytania, które ma połączenie z Twoją treścią i podmiotem, ale nie jest odpowiednio uwzględnione w treści.

Teraz ważne jest, aby pamiętać, że nie szukasz odmiany docelowego słowa kluczowego. Innymi słowy, jeśli Twoim docelowym słowem kluczowym jest „świadomość sytuacyjna”, nie szukasz słowa kluczowego, takiego jak „co to jest świadomość sytuacyjna”. Jeśli chodzi o Google, te słowa kluczowe prawdopodobnie mają dokładnie to samo znaczenie.

Zamiast tego szukasz powiązanych słów kluczowych, które poszerzają temat.

Na przykład w poście na blogu dotyczącym świadomości sytuacyjnej niedawno znalazłem zapytania łączące Micę Endsley ze świadomością sytuacyjną.

prestashop-seo-3

prestashop-seo-3

 

Teraz artykuł, do którego się odnoszę, dotyczy świadomości sytuacyjnej. A ponieważ Endsley jest naukowcem znanym z pracy nad świadomością sytuacyjną, Google uwzględnia oba podmioty w swoim Grafie wiedzy. Oznacza to, że jednostki są ze sobą ściśle powiązane na Grafie wiedzy.

To właśnie rozumiem przez słowo kluczowe powiązane stycznie. Innymi słowy, słowo kluczowe, takie jak „Świadomość sytuacyjna Miki Endsley”, jest powiązanym słowem kluczowym nieobjętym oryginalną treścią. Oznacza to, że pisząc o tym słowie kluczowym, zwiększysz zasięg swojej witryny na temat świadomości sytuacyjnej jako całości.

Bliski związek między tymi podmiotami i pojedyncza wzmianka o Mice Endsley skłoniły Google do dopasowania artykułu do terminów zapytań, takich jak „Świadomość sytuacyjna Miki Endsley”.

To świetna wiadomość. Znalazłem wyraźny związek między podmiotami, a co więcej, mam nawet dokładne zapytania.

Doskonały. Więc co teraz robisz?

Myślałem, że nigdy nie zapytasz.

POPRAWA TRAFNOŚCI MIEJSCOWEJ

Jedną z głównych strategii semantycznych SEO jest osiągnięcie trafności aktualnej . Oznacza to, że Twoim celem jest stworzenie dokładnej sieci treści obejmującej dany temat i odpowiednie podtematy.

A to prowadzi nas do naszej nowo odkrytej (i pokrewnej semantycznie) istoty Mica Endsley.

Ponieważ Google już publikuje nasz wpis na blogu dotyczący tego terminu, jest to wyraźnie powiązany temat i doskonałe miejsce do poprawy trafności tematu.

Teraz istnieją dwie potencjalne strategie:

  • Ulepsz swoją stronę
  • Twórz treści pomocnicze

 

1. Ulepsz swoją stronę

Należy pamiętać, że w procesie semantycznego SEO Google używa treści do odpowiedzi na zapytania. Oznacza to, że strona będzie musiała dokładnie odpowiedzieć na pytanie „Świadomość sytuacyjna Miki Endsley”.

Oznacza to, że powinieneś umieścić zapytanie na swojej stronie i spróbować na nie odpowiedzieć. Robiąc to, nie zapomnij przeprowadzić dokładnej analizy SERP, aby zobaczyć, jaką treścią Google już odpowiada na zapytanie.

Teraz ważne jest, aby zrozumieć, że ulepszanie strony zadziała tylko wtedy, gdy będzie miało sens w ogólnym kontekście treści. Innymi słowy, rozumiem, że utworzenie dodatkowej sekcji w poście na blogu poprawi zasięg tematyczny, a to poprawi Twój potencjał rankingowy, ale nie zapominaj, że piszesz dla swoich czytelników, a nie dla Google.

Wracając więc do przykładu świadomości sytuacyjnej, dołączyłbym tylko sekcję Świadomość sytuacyjna Mica Endsley, jeśli ma to sens w kontekście wpisu na blogu. Jeśli wydaje Ci się to niezręczne lub przerywa przepływ postu na blogu, umieszczanie go w treści jest złym pomysłem.

Czy to oznacza, że ​​nie możesz użyć zapytania do zwiększenia zasięgu tematycznego?

Absolutnie nie.

Zamiast tego stwórz treści pomocnicze.

2. Twórz treści pomocnicze

Aby utworzyć treść pomocniczą, po prostu utwórz nowy post na blogu (lub wideo) na podstawie nowego zapytania.

Tak więc w powyższym przykładzie utworzenie wpisu na blogu, który ma obejmować termin „świadomość sytuacyjna Miki Endsley”, miałoby doskonały sens. Teraz ważnym następnym krokiem jest stworzenie kontekstowego linku wewnętrznego wskazującego na oryginalną treść.

Ważne jest, aby używać tekstu zakotwiczenia, który pomoże Google (i użytkownikom) zrozumieć, na jaką treść wskazuje link.

ŚLEDZENIE POWIĄZANYCH ZAPYTAŃ

Po wybraniu strategii ważne jest, aby śledzić skuteczność nowych zapytań. Nie pomijaj tego kroku, ponieważ śledzenie nowego słowa kluczowego zapewni Ci informacje zwrotne potrzebne do skalowania działań SEO.

Ogólnie sugeruję znalezienie możliwości śledzenia słów kluczowych za pomocą Search Console . W tym wpisie na blogu dodaję tę radę. Innymi słowy, Search Console może również pomóc Ci znaleźć pomocnicze słowa kluczowe w treści.

Co więcej, jeśli używasz Rank Ranger do śledzenia słów kluczowych, oto zgrabny skrót.

Jeśli masz skonfigurowaną integrację Search Console, możesz bezproblemowo dodawać słowa kluczowe Search Console do swojej kampanii.

Zaloguj się do raportu Słowa kluczowe Rank Ranger Search Console.

Kliknij przycisk filtrów i wprowadź adres URL, z którym pracujesz.

Raport pokaże wszystkie dane dotyczące wyszukiwanych haseł w Search Console. Wystarczy kliknąć przycisk „Dodaj słowo kluczowe” i gotowe.

KONTEKST BUDOWANIA JEDNEJ CEGŁY NA RAZ

Jak widzieliście w tym poście, z biegiem czasu możesz poprawić zasięg tematyczny. Co więcej, korzystanie z Google Search Console to niewykorzystana kopalnia możliwości tworzenia treści. Zwłaszcza, gdy zdajesz sobie sprawę, że dane Search Console to sposób Google na przekazywanie Ci bezpośredniej opinii.

Kiedy Google udostępnia Ci dane, powinieneś je wydobyć na wszystko, co jest warte.

Co więcej, może to być niewielka część ogólnej strategii SEO, a jej śledzenie ma kluczowe znaczenie.

PrestaGuru – Zaufaj Profesjonalistom !

PrestaGuru

 

guru
guru@prestaguru.pl


Włącz powiadomienia OK Nie dziękuję