Skontaktuj się z nami

telefon: +48 888 830 888
mail: [email protected]

MULTISTORE PRESTASHOP

prestashop-multistore-prestaguru-pl-1

MULTISTORE PRESTASHOP

Multistore Prestashop tak czy nie? Może masz to samo pytanie i potrzebujesz odpowiedzi. Przedstawię szczegółową analizę i opinie, czy i kiedy opłaca się korzystać z multistore Prestashop. Jako twórca i wsparcie niestandardowych sklepów internetowych, pozwolę sobie na ocenę multistore Prestashop na przestrzeni kilku lat.

Ocena multistore po latach publikacji

W momencie pojawienia się pierwszej wersji multiskupa ta nowość wydawała się doskonałym wyborem dla projektów X. W kilku przypadkach odważnych klientów chętnych do korzystania i testowania nowego multistore pomagano mi we wdrożeniu. Z interwału i czasu oraz po opiniach klientów nie polecam multistore .

Dopiero na podstawie informacji od klienta o planowanym planie dokonam oceny wpływu na działanie e-sklepu. Różnica w użytkowaniu związana jest z zaleceniem, czy skorzystać z multistore.  Celem artykułu będzie wyjaśnienie przypadków, w których wybór multistore / multishop opłaca się, a kiedy nie .

Potencjał błędu Prestashop wzrasta, gdy…

Niezawodność / współczynnik błędów samej aplikacji Prestashop podczas instalacji jest na wysokim poziomie. Będzie to powszechne, tak jak w przypadku wszystkich podobnych dostawców oprogramowania. Ciągły rozwój i regularne wydawanie dywersji zapewnia możliwość naprawy sklepu internetowego.

  • Nielicencjonowane i niekompatybilne moduły zewnętrzne (zasadne jest przetestowanie takich modułów na jakiejś działającej wersji e-sklepu).
  • Niewłaściwe połączenie licencjonowanych modułów zewnętrznych różnych producentów.
  • Korzystając z administracji dla większej liczby sklepów internetowych w multistore (gdzie nie można uniknąć kombinacji, krajów, walut i powiązanych konkretnych modułów transportu i płatności).

Jak zmniejszyć ryzyko błędu w Prestashop

Mam wieloletnie doświadczenie z klientami, którzy od lat szczęśliwie prowadzą Prestashop. W razie potrzeby poproszą o wsparcie lub zaktualizują. Ewentualnie, jeśli są zainteresowani jakąś dodatkową funkcjonalnością w postaci zewnętrznego modułu.

W przypadku dobrych informacji o możliwości bezproblemowej pracy decyduje każdy operator . Konieczne jest zrozumienie i zaakceptowanie faktu, że nie ma sprawdzonego połączenia podstawowego sklepu internetowego i niezliczonych akcesoriów zewnętrznych. Każda nowo wydana wersja lub podwersja sklepu internetowego jest zawsze testowana przez producenta Prestashop. Ta instalacja / aktualizacja jest regularnie naprawiana i aktualizowana przez producenta.

Sklep internetowy w domenie to połączenie „dobrego fundamentu” = czystej instalacji Prestashop i oryginalnej kombinacji modułów zewnętrznych .

Niesprawdzona, specyficzna kombinacja modułów zewnętrznych, których liczba wzrasta wraz z wykorzystaniem multistore, to duże zagrożenie dla przyszłej bezawaryjnej pracy . Odpowiedzialny twórca e-sklepu (Twoje wsparcie zewnętrzne) może jedynie zalecić lub w uzasadniony sposób ostrzec o ryzyku.

Ogólne zalety stosowania multistora

  • Jedna administracja wspólna administracja.
  • Ewentualne założenie korzyści ekonomicznej związanej z tworzeniem i obsługą dodawanych sklepów internetowych.

Niestety kończy się to na wszystkich korzyściach i jest o wiele więcej potencjalnych problemów, które będziesz musiał rozwiązać przy eksploatacji multistore. Nie zniechęca Cię, a jedynie zaznajomienie z rzeczywistością tego, co będziesz zmuszony zaakceptować i na co się przygotować.

Ogólne wady stosowania multistora

  • W administracji ważne jest, aby upewnić się, że masz odpowiednie preferencje dotyczące sklepu internetowego, którym chcesz administrować.
    • To był najczęstszy błąd klientów korzystających z multistore.
    • W zamówionym później dziale e-sklepu do oddzielnych administracji klienci byli zaskoczeni liczbą nieprawidłowo sklasyfikowanych pozycji (spowodowanych nieprawidłowymi preferencjami sklepu internetowego).
  • Różne procesy użytkowników samorządu = odmienne środowisko i mechanizmy użytkowania w różnych działach administracji (odmiennie administrowane są kategorie, produkty, moduły, cms itp.).
    • Ta różnica przynosi nieprzewidywalne i nielogiczne skutki przy korzystaniu z samorządu.
    • Jako jeden z wielu podam fatalny przykład – nieprzewidywalne usuwanie pozycji w przekonaniu, że masz do czynienia z jednym e-sklepem, a przedmiot zostanie usunięty globalnie.
  • Wydajność i obciążenie danymi hostingu zwielokrotnia liczbę sklepów internetowych, kupisz pojemność pamięci RAM, pojemność skryptów, pojemność FTP i bazę danych.
    • Będziesz potrzebował stałego, stopniowego wzrostu wydajności hostingu współdzielonego i pojemności bazy danych = rosnące koszty hostingu. 
    • Paradoksalnie może to być korzystne dla Twojego dostawcy usług hostingowych.
    • Ceny zwiększające wydajność są często wielokrotnościami zwykłej opłaty rocznej związanej z prowadzeniem samodzielnego sklepu internetowego.
    • Pozostaje bez odpowiedzi pytanie, czy opłacalne jest kupowanie serwera o takiej wydajności, która rozwiąże jedynie problemy z wydajnością związane z samorządnością.
    • Wręcz przeciwnie, mam jasne zdanie w kwestii, że zwiększenie wydajności serwera nie rozwiąże opisanych poniżej technicznych niedociągnięć multistore.
  • W wyniku zdublowania pojemności bazy danych rośnie ona prawie razy wraz z liczbą założonych sklepów internetowych
    • Jeśli rozmiar bazy danych przekracza 1500 MB, strony mogą ładować się powoli, a serwer bazy danych może ogólnie przeciążać (szczególnie podczas tworzenia kopii zapasowych).
    • Więc jeśli nie masz mniejszych e-sklepów z produktami o średnim ruchu, prawdopodobnie przekroczysz te limity z 1 duplikatem e-sklepu.
    • Zasada ograniczenia pojemności używanej bazy danych MySQL obowiązuje również tutaj, gdzie duplikowanie większych sklepów internetowych wpłynęłoby na minimalnie zoptymalizowaną wydajność, która pogarsza się w miarę zbliżania się do limitów.
    • Tworząc nadmierną bazę danych, zostaniesz również wykluczony ze zwykłego samodzielnego administrowania bazą danych dostarczoną przez operatora hostingowego (ograniczenia samoobsługi administratora bazy danych).
  • Występuje niekontrolowany wzrost obciążenia wydajnościowego działania administracji i działania (szybkości) sklepów internetowych.
    • W wprost proporcjonalnie do liczby stworzonych e-sklepów może to być początkowo niezauważalne (ale mierzalne) spowolnienie działania sklepu, przy czym większa liczba z pewnością spowolni w przeglądarce.
    • Gorszy wpływ będzie miał niepożądane obciążenie wydajnościowe na sukces w dziedzinie SEO (opóźnienie odpowiedzi serwera wzrośnie, pliki danych zwiększą ilość danych w pamięci podręcznej).
    • Czasy związane z ładowaniem i renderowaniem stron e-sklepu będą miały gorsze wyniki z liczbą e-sklepów, które można tutaj zmierzyć https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ .
  • Korzystanie z multistore to nieodwracalny proces, który można rozwiązać w ramach administracji e-sklepu. Tylko poniższe szczegółowe procedury mogą ponownie oddzielić dane od poszczególnych sklepów internetowych.
  • Zakup i zastosowanie zewnętrznych modułów nie przynosi żadnych korzyści ekonomicznych (wymagana jest opłata licencyjna na domenę), a jedynie bardziej skomplikowana i mniej niezawodna administracja.

Paradoksalnie, pierwotnie dobry zamiar i założenie o korzyściach z korzystania z multistore ma szereg ukrytych negatywnych konsekwencji, początkowo związanych z niepożądanym wzrostem wymaganej pojemności i wydajności. Z doświadczenia związanego z obsługą klientów prowadzących multistore mogę powiedzieć, że obecnie nie ma kompleksowego rozwiązania tych negatywów. Tolerancyjna akceptacja jednej wady i lekceważenie innych negatywów nie jest zatem odpowiedzialnym podejściem. Istnieje wielkie założenie, że z czasem taki operator wpadnie w przedstawione tutaj problemy .

Specyficzne problemy użytkowania multistore

  • Zaplanuj użycie zweryfikowanych licencjonowanych modułów zewnętrznych dla różnych sklepów internetowych.
    • Zalecam dobór i stosowanie modułów jednego producenta, aby uniknąć negatywnego podejścia producentów w przypadku niezbędnego wsparcia związanego z zastosowaniem modułów.
    • Należy z wyprzedzeniem wziąć pod uwagę sytuację, że w przypadku łączenia modułów różnych producentów, będzie to skomplikowany sposób niezbędnego wsparcia (będziesz miał trudności i celowo udowodnisz połączenia i poprosisz o wsparcie producentów modułów).
    • Moduły o tej samej funkcjonalności (np. Koszyk, płatność, przewoźnik) z niezbędnymi wymaganymi różnicami (np. Inny kraj = inne usługi, waluty i przewoźnicy), a więc oczywiście od różnych producentów należy wziąć pod uwagę ewentualne niezgodności i kolizje.
  • Liczba sklepów internetowych komplikuje administrację, zwielokrotnia wymagania dotyczące wydajności i pojemności hostingu.
    • W szczególności ryzykujesz wiele kosztów związanych z hostingiem – zwykły hosting dla jednej domeny o standardowej wydajności i pojemności 20 + GB jest paradoksalnie tańszy niż jakakolwiek dodatkowa opłata za zwiększenie wydajności i pojemności na istniejącym hostingu.
    • Zakupiona wydajność nie rozwiąże negatywnych konsekwencji związanych ze słabą odpowiedzią serwera i ujemnym wzrostem
  • Operator nieumyślnie wchodzi w stan stałego wsparcia programistów.
    • W razie potrzeby programista dobrze posłuży do analizy problematycznego zachowania e-sklepu, powinien dać Ci opinię na temat tego, jak poprawnie można rozwiązać problem (np. Poprawienie błędu modułu).
    • Odpowiedzialny i profesjonalny programista nie powinien sugerować żadnych modyfikacji systemu z poprawną informacją o możliwych przyszłych niezgodnościach i możliwości korzystania z upgrade’ów od producenta Prestashop .
    • Problematyczne okoliczności nie powinny skusić Cię do szybkiego, niekonceptualnego rozwiązania typu „dostosujmy coś tutaj”, zwykle wraca do Ciebie jak bumerang w jakiejś innej niezgodności, znam też przypadki, które zakończyły się nowym początkiem lub opuszczeniem platformy Prestashop.

Podane tutaj przykłady pojawiają się wszędzie tam, gdzie operator lekkomyślnie pomija ryzyko łączenia multistorów przeznaczonych dla różnych klientów, patrz podane przykłady. Bardzo często moduły różnych producentów chcą modyfikować tę samą funkcjonalność systemu e-sklepu, a ze względu na nigdy nie sprawdzoną kombinację pojawiają się awarie i błędy.

Multistore opłaca się w przypadkach, gdy…

  • Prawdopodobnie przede wszystkim dla mniejszych sklepów internetowych (produktowych) o stale niskiej frekwencji.
    • Powodem będzie dopuszczalny rozmiar bazy danych, który będzie wymagał tak częstej obsługi serwisowej.
    • Operatorzy zwykle nie znają zalecanego optymalnego rozmiaru bazy danych ; jeśli rozmiar bazy danych przekracza 1500 MB, ładowanie strony może spowolnić, a serwer bazy danych może zostać ogólnie przeciążony .
    • Po tym, istnieją również pewne ograniczenia wydajności bazy danych MySql jako używanego komponentu, dlatego nawet tutaj stopniowy wzrost pozycji oznacza pogorszenie odpowiedzi lub pewien limit pojemności.
  • Planujesz korzystać z treści i wizualnie prawie identycznych sklepów internetowych, np. Dla innej klienteli z inną ceną i językiem itp.
    • Odwrotny jest plan obsługi więcej niż 2 sklepów internetowych pod jedną administracją (przyczyny dotyczące pojemności, wymagania dotyczące wydajności, ograniczenia bazy danych, ograniczenia wydajności)
  • W przypadku treści i projektowania różnych sklepów internetowych, pod warunkiem, że w jednej administracji są nie więcej niż 2 sklepy internetowe.
    • Technicznie zawsze ogranicza Cię tylko wydajność Twojego hostingu, ale przeważają negatywne konsekwencje związane z kosztem zwiększenia wydajności hostingu.
    • Korzystanie z większej liczby sklepów internetowych przekroczy limity wydajności i pojemności zwykłego hostingu.
    • Należy mieć świadomość ryzyka związanego z rozwojem modułów zewnętrznych związanych z różną konstrukcją i działaniem, istnieje ryzyko kolizji modułów = uszkodzenie funkcjonalności i kompatybilności.
  • W przypadku, gdy e-sklep nie będzie potrzebował dużego zestawu modułów zewnętrznych różnych producentów.

Alternatywne rozwiązanie zastępujące multistore

  • Prestashop jako źródło danych ze wspólną bazą danych produktów = jeden sklep jako główne źródło danych, a pozostałe sklepy internetowe udostępniają tylko dane produktów.
  • Udostępnione dane produktowe z oprogramowania magazynowego i księgowego.
    • Najbardziej rozpowszechniony jest most Shopsync, który synchronizuje dane ze sklepami internetowymi, które prowadzisz w różnym stopniu zgodnie z życzeniami klientów.
  • Przyspieszony moduł samorządowy (tzw. Moduły masowej aktualizacji)
    • Store Commander i Store Manager to najbardziej kompleksowe rozwiązania zastępujące oprogramowanie magazynowe.
    • To znacznie szybsze i sprawniejsze administrowanie produktami poza administracją e-sklepu oraz szybki transfer i synchronizacja do e-sklepów.

Podsumowując stwierdzam, że multistore TAK, ale tylko w kilku konkretnych przypadkach będzie użytecznym służącym . W ten sam sposób w wielu źle ocenianych przypadkach klienci napotykają szereg narastających problemów, rozczarowań, rozczarowań, a być może nawet opuszczają tę wspaniałą platformę.

Po części będzie grupa operatorów, którzy nie zetkną się z tym artykułem, nie będą mieli jakościowego wsparcia przy wdrażaniu swojego e-sklepu i grupa, która dobrowolnie podejmie ryzyko, mimo że została poinformowana.

Support Prestaguru
[email protected]


Włącz powiadomienia OK Nie dziękuję