23 paź POZYCJONOWANIE SKLEPÓW PRESTASHOP
Jeśli chodzi o SEO, większość ludzi wyobraża sobie, że szuka linków zwrotnych lub tworzy wysokiej jakości tekst z odpowiednimi słowami kluczowymi. Jednak SEO, czyli optymalizacja wyszukiwarek, ma również inne ważne aspekty – jednym z nich jest „techniczne SEO”.
Więc czym jest techniczne SEO?
Techniczne SEO to podzbiór SEO na stronie, ale w przeciwieństwie do tworzenia wysokiej jakości treści, ta dyscyplina koncentruje się na optymalizacji strony technologicznej Twojego Prestashop, która obejmuje wszystko, co jest związane z konfiguracją strony internetowej – takie jak szybkość ładowania, prawidłowe działanie wszystkich modułów, funkcjonalność wszystkich stron i linków wewnętrznych, odpowiednia architektura informacji i tym podobne. Lepsza treść i linki zwrotne niewiele Ci pomogą, jeśli Twój sklep internetowy nie działa poprawnie, ładuje się wolno lub zawiera błędy, które uniemożliwiają odwiedzającym prawidłowe korzystanie z niego. A jeśli Twoi klienci nie są zadowoleni z witryny, będzie to również miało negatywny wpływ na rankingi wyszukiwarek. W przeciwieństwie do tworzenia treści i znajdowania linków zwrotnych, techniczne SEO nie zajmuje dużo czasu. Jednak kilka prostych regulacji, które zajmują nie więcej niż kilka minut, może pomóc Ci wyprzedzić konkurencję.
Odpowiednie linki wewnętrzne i dostępność treści
Łączenie wewnętrzne oznacza łączenie poszczególnych stron Twojego sklepu internetowego za pomocą linków. Te łącza umożliwiają użytkownikom szybkie znajdowanie potrzebnych informacji, ułatwiają robotom wyszukiwarek przeszukiwanie oraz definiują hierarchię witryn odzwierciedlającą znaczenie każdej witryny. W idealnym przypadku cała zawartość e-sklepu powinna być dostępna za pomocą maksymalnie 3 do 4 kliknięć ze strony głównej. Im ważniejsza dana strona w Twojej wewnętrznej hierarchii, tym bliżej strony głównej powinna znajdować się. Optymalne topienie dla Prestashop zależy od ilości produktów w Twoim sklepie. Zasadniczo poszczególne kategorie główne powinny być dostępne bezpośrednio z głównej strony sklepu. Linki z poszczególnych kategorii powinny prowadzić bezpośrednio do poszczególnych produktów. Jeśli masz dużo produktów, możesz utworzyć więcej kategorii lub podzielić je na podkategorie.
Czy Twój sklep internetowy jest zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych?
Jednym z celów technicznego SEO jest zapewnienie, że Twój e-sklep będzie się doskonale wyświetlał na wszystkich możliwych typach urządzeń. Przyjrzyj się Google Analytics i sprawdź, z jakich urządzeń korzysta Twój sklep internetowy. Prawdopodobnie będziesz zaskoczony ich zmiennością. Czy jednak Twój sklep internetowy wyświetla się poprawnie na wszystkich tych urządzeniach? Taki jest właśnie cel tzw. Responsywnego wyświetlacza, który potrafi automatycznie dostosować wygląd Twojej strony do dowolnego urządzenia, na którym ktoś będzie chciał ją wyświetlić. Szczególnie ważne jest, aby Twój tekst był wygodny do czytania nawet na mniejszych ekranach, zawierał wszystkie ważne elementy nawigacyjne i przyciski akcji, wszystko, jeśli to możliwe, bez konieczności przewijania. Nowoczesne szablony dla Prestashop zazwyczaj zawierają jakąś formę wsparcia dla automatycznego responsywnego wyświetlania, zawsze lepiej jest sprawdzić wyświetlacz ręcznie,
Zależy to również od prędkości
Szybkość sieci jest również związana z optymalizacją pod kątem urządzeń mobilnych. Osoby korzystające z urządzeń mobilnych w celu uzyskania dostępu do Internetu często nie mają stabilnego i szybkiego połączenia danych, dlatego przyspieszenie sieci jest dla nich bardzo ważne. Jest to równie ważne dla wyszukiwarek, które uważają go za jeden z kluczowych czynników, których używają do pozycjonowania witryny. Zadaniem technicznego pozycjonowania jest zatem maksymalne przyspieszenie Twojego sklepu internetowego. Oprócz stabilnego i szybkiego hostingu, możesz przyspieszyć swoją witrynę, optymalizując poszczególne elementy strony. Należy szczególnie uważać, aby niepotrzebnie nie ładować dużych obrazów ani zbyt wielu skryptów JavaScript.
Optymalizacja budżetu na indeksowanie
Być może zastanawiałeś się, w jaki sposób roboty Google decydują, którą stronę zaindeksować jako pierwszą i jak często. Podczas gdy niektóre witryny Google botują kilka razy dziennie, niektóre witryny indeksują najlepiej raz w miesiącu. Wynika to z faktu, że pobieranie i indeksowanie stron nie należy do tanich. Dlatego Google stara się optymalizować swoje koszty i maksymalnie efektywnie wykorzystywać zasoby systemowe. Dlatego każda domena ma swój własny „budżet na indeksowanie”, który określa, ile zasobów systemowych Google uwalnia do indeksowania. Oczywiście Twoim celem powinno być jak największe przypisanie domeny.
Ogólny budżet na indeksowanie zależy od wielu czynników, takich jak wiek witryny, jej autorytet i profil linków, aktualność dostarczanej treści i nie tylko. Jeśli Twój sklep internetowy nie ma jeszcze wystarczających uprawnień, musisz maksymalnie efektywnie wykorzystać budżet indeksowania, który masz. Dlatego ogranicz indeksowanie nieistotnych stron. Aby to zrobić, możesz użyć pliku robots.txt i edytować wewnętrzne linki do nieistotnych stron z atrybutem rel = „nofollow”. Możesz także pomóc w edycji pliku sitemap.xml, który usunie linki do stron, które nie muszą być indeksowane, oraz dodać tag „lastmod”, który informuje roboty o dacie ostatniej aktualizacji stron.
Unikaj powielania
E-sklepy są typowe, ponieważ może istnieć duża liczba zduplikowanych stron, na przykład z powodu różnych filtrów lub zindeksowanych wyników wyszukiwania, które zwykle zawierają tylko inaczej posortowane produkty. Witryny te są uważane za tak zwane „rzadkie treści”, których wyszukiwarki nie lubią za bardzo. Rozwiązaniem tego problemu jest kanonizacja. Użyj kanonizacji, aby określić, która zduplikowana strona jest oryginalna i ma pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki ignorują wtedy jego inne wersje, więc nie dochodzi do powielania.
W przeciwieństwie do otrzymywania linków, techniczne pozycjonowanie w Twoim e-sklepie jest czynnikiem, który możesz kontrolować w stu procentach. Wymaga znacznie mniej wysiłku niż tworzenie wysokiej jakości treści, ale jego wpływ jest co najmniej równie ważny. Jeśli nie jesteś zbyt biegły technicznie i techniczne pozycjonowanie jest dla Ciebie zbyt skomplikowane, spróbuj skorzystać z usług certyfikowanych profesjonalistów Prestashop, którzy mają ponad 10-letnie doświadczenie w technicznej konfiguracji sklepów internetowych. Technologiczne SEO może poprawić wydajność Twojej witryny o kilkadziesiąt procent. Jeśli Twój e-sklep będzie działał szybko i bezbłędnie, docenią go nie tylko Twoi klienci, ale także wyszukiwarki, które docenią go na wyższych pozycjach.