Skontaktuj się z nami

telefon: +48 888 830 888
mail: biuro@prestaguru.pl

JAK ZACZĄĆ PROMOWAĆ NOWY SKLEP INTERNETOWY PRESTASHOP

prestaguru-blog-online-marketing-1

JAK ZACZĄĆ PROMOWAĆ NOWY SKLEP INTERNETOWY PRESTASHOP

Wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych wyobraża sobie, że wystarczy zainstalować Prestashop , wypełnić go towarami i sukces jest gwarantowany. Jednak wcale tak nie jest. W rzeczywistości uruchomienie handlu elektronicznego dopiero się zaczyna. Aby przyciągnąć klientów do nowego sklepu internetowego, musisz najpierw ich o tym poinformować.

Jak promować PrestaShop ?
Istnieje wiele metod promocji nowego sklepu internetowego. Niektóre z nich działają niemal od razu, na wyniki innych trzeba będzie trochę poczekać. Nie należy jednak zaniedbywać żadnego z nich, ponieważ każdy z nich jest skierowany do klientów w inny sposób i razem mogą uczynić Twoją witrynę miejscem, do którego odwiedzający mogą po prostu gromadzić się.

Najczęściej stosowanymi metodami promocji e-sklepu są:

SEO
PPC
Porównywarki
E-mailing

Porozmawiajmy teraz o ich mocnych i słabych stronach oraz o tym, jak z nich korzystać tak efektywnie, jak to tylko możliwe.

Search Engine Optimization – SEO
Pozycjonowanie to jedna z podstawowych metod promocji każdej strony internetowej, w tym e-sklepu. Polega na modyfikowaniu stron w taki sposób, aby były jak najbardziej zrozumiałe dla wyszukiwarek oraz promowaniu ich za pomocą linków zwrotnych z autorytatywnych i często odwiedzanych serwisów tematycznych. Przyjazność dla użytkownika jest również ważną częścią SEO, ponieważ jeśli użytkownicy będą czuli się komfortowo w Twoim sklepie internetowym, wyszukiwarki będą to wiedzieć i docenić. Pozycjonowanie to jedna z tańszych, ale niezwykle skutecznych metod promocji. Jego główną zaletą jest długowieczność. Właściwie zoptymalizowana witryna może zapewnić stały i wysokiej jakości ruch przez miesiące i lata.

Wadą SEO jest długi czas, pracochłonność i długi czas zanim optymalizacja zacznie działać. Ruch rośnie powoli i może minąć kilka miesięcy, zanim odwiedzający zaczną wchodzić na stronę sklepu z wyszukiwarek. Dlatego optymalizację należy rozpocząć jak najszybciej, jeśli to możliwe już na etapie budowy e-sklepu.

Płatne reklamy w wyszukiwarkach i na portalach społecznościowych – PPC

Dzięki reklamie PPC możesz wyświetlać swoją reklamę w wynikach wyszukiwania, gdzie pojawi się przed naturalnymi, bezpłatnymi wynikami. W zależności od stawki za kliknięcie określonego słowa kluczowego, Twoja reklama może pojawić się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Reklama PPC ma znacznie szybszy efekt niż SEO. Wszelkie zmiany zaczną obowiązywać niemal natychmiast i niemal natychmiast możesz zdobyć dużą liczbę klientów poszukujących tego, co sprzedajesz. Niestety za każdego użytkownika, który kliknie Twoją reklamę, musisz zapłacić określoną kwotę, w zależności od konkurencyjności słowa kluczowego. Pozyskiwanie gości może być dość kosztowne. Dlatego należy dokładnie przemyśleć, jaką stawkę za kliknięcie każdego słowa kluczowego oferuje, aby nie wydać na reklamę więcej, niż zarabia. Oprócz wyszukiwarek, takich jak Google i List,

Porównywarki

Podstawą promocji każdego sklepu internetowego są porównywarki cen produktów. Ta metoda promocji jest stosunkowo prosta w konfiguracji, ale bardzo skuteczna. Podstawą jest wygenerowanie tzw. „Feeda” i wysłanie go do porównywarki cen towarów. Feed to w rzeczywistości plik Excel, który zawiera wszystkie towary z Twojego sklepu internetowego, w tym ceny i inne ważne informacje. Prestashop może wygenerować ten plik całkowicie automatycznie za pomocą odpowiedniej wtyczki. Gdy porównywarka cen produktów załaduje Twój plik danych, będzie mogła rozpocząć wyświetlanie Twoich produktów. Osoby odwiedzające porównywarkę będą wówczas mogły wybierać spośród ofert poszczególnych sklepów internetowych, które oferują określony produkt. Umieszczenie w porównywarce jest bezpłatne – płacisz tylko za kliknięcie przekierowujące użytkownika do Twojegp e-sklepu, podobnie jak w przypadku innych reklam PPC. Najbardziej znanymi i najczęściej odwiedzanymi porównywarkami produktów w naszym kraju są CENEO i GOOGLE. Nie należy jednak zapominać o mniejszych porównywarkach towarów, które nie przyciągają tylu odwiedzających, ale ich usługi są znacznie tańsze. Ruch z wyszukiwarek produktów jest wysoce efektywny, ponieważ osoby te są już zdeterminowane, aby kupić produkt i szukają tylko najlepszej oferty.

E-mailing

E-mailing to skuteczna metoda promocji dla działających już od jakiegoś czasu sklepów internetowych. Dzięki ukierunkowanym kampaniom e-mailowym możesz wielokrotnie docierać do osób, które wcześniej kupiły lub są zainteresowane zakupem od Ciebie, i przedstawiać im nowe i nowe oferty. Za dużo niższą cenę niż PPC możesz uzyskać znacznie więcej od jednego klienta dzięki powtarzalnej sprzedaży. Będziesz potrzebować poprawnej bazy danych kontaktów, aby e-mailing działał poprawnie. Dlatego powinieneś zacząć je zbierać od samego początku swojego e-sklepu. Na przykład oprócz osób, które coś od Ciebie kupiły, możesz zaoferować odwiedzającym coś za darmo w zamian za zapisanie się do newslettera e-mailowego. Sprzedawcy zwykle oferują e-book lub kupon rabatowy do rejestracji. Podczas wysyłania e-maili niezwykle ważne jest, aby Twoje e-maile były przydatne i atrakcyjne dla odbiorców.

Postaraj się zapewnić klientom jak najlepsze wrażenia z zakupów

Ponieważ większość sposobów promowania e-sklepu jest płatna, powinieneś starać się jak najlepiej wykorzystać swoją inwestycję. Szkoda by było, gdyby odwiedzający, za których zapłaciłeś, wyszli bez kupowania, ponieważ coś im przeszkadzało w Twojej witrynie. Bardzo ważne w tym względzie jest ustawienie prawidłowego wyświetlania na telefonach komórkowych, z których robi zakupy coraz więcej osób. Dlatego przetestuj wyświetlanie swojego e-sklepu na ekranach o różnych rozmiarach i upewnij się, że zawsze wygląda dobrze, jest czytelne i zawiera wszystkie kontrole niezbędne do sfinalizowania zakupu.

Promocja w sklepie internetowym to długa droga

Poszczególne metody promocji e-sklepu wzajemnie się uzupełniają i tworzą efektywny marketing mix. Jednak niektóre z nich, takie jak PPC, są bardziej złożone i niedoświadczony początkujący może tu utopić dużo pieniędzy. Dlatego wszystkie Twoje działania marketingowe muszą być regularnie mierzone, rejestrowane i dokładnie oceniane. Najważniejszą wartością jest tzw. ROI (Return of Investments) czyli zwrot z inwestycji. Krótko mówiąc, ile zarobiłeś za każdą złotówkę zainwestowaną w poszczególne metody promocji. Szczególnie w przypadku PPC ważne jest, aby mierzyć zwrot z inwestycji na poszczególne słowa kluczowe, aby można było na czas wstrzymywać reklamy, które generują wielu odwiedzających, ale niewielką sprzedaż. Z biegiem czasu, gdy zdobędziesz więcej doświadczenia i dowiesz się, co działa w Twoim przypadku, a co nie, będziesz mógł zainwestować więcej pieniędzy w najskuteczniejsze metody promocji i pomnażania zysków.

Tags:


Włącz powiadomienia    OK Nie dziękuję