Skontaktuj się z nami

telefon: +48 888 830 888
mail: biuro@prestaguru.pl

Jak stać się maszyną wojenną eCommerce ?

Jak-stac-sie-maszyna-wojenn-eCommerce-prestaguru

Jak stać się maszyną wojenną eCommerce ?

Jak stać się maszyną wojenną eCommerce ?

 

Zajmuję się zarządzaniem jednym z kilku zespołów które zajmują się rozwojem naszego rynku e-commerce w firmie. Natomiast sama sama marka Greena jest również pewnie znana wszystkim jako świat baterii lub bateria. Są to nasze sklepy internetowe zajmujemy się przede wszystkim wszystkim co związane jest z elektroniką z elektroniką i zasilaniem czyli sprzedażą baterii i urządzeń do ich zasilania ładowania a także bardzo mocno rozwijamy się aktualnie w kierunku akcesoriów do samochodów elektrycznych oraz wszystkich tematów związanych z Micro Mobility w naszym wykonaniu jak na razie głównie baterii do rowerów elektrycznych.

Super dzięki. Myślę że to jest jasne. Myślę że też warto podkreślać że mowa tu o wszelkiego typu bateriach czy to do komputerów do różnego sprzętu GD do dronów i do wielu innych rzeczy i oczywiście też akumulatory. Jak dobrze jest sam korzystał z waszego akumulatora i z tego co pamiętam jesteście certyfikowanych przez nawet przez Apple tak dobrze jeśli jeśli chodzi o kable i zasilanie to tak jak jeżeli chodzi o kable i zasilanie i myślę że rzeczywiście jest to sprzęt bardzo wysokiej jakości który gdzieś tam cenowo cenowo jest na pewno dużo bardziej atrakcyjny niż to co oferuje oferuje ten tytuł.

Tytuł dzisiaj nie bez nie bez powodu jak stać się maszyną wojenną i konwersji jedynie 7 lat. Dlatego że wprawdzie jesteście jesteście potężną maszyną i myślę że widać to po po tym jak rośnie za granicą jak rośnie na innych rynkach. Ale żeby zrozumieć jak udało się taki sukces osiągnąć warto byłoby zrozumieć skąd skąd pomysł na taki produkt i jak to jak tutaj decyzja decyzja pod kątem tworzenia tych marek i pójścia właśnie w tym kierunku biznesowym. Czy mógłbyś nam trochę opowiedzieć o tym skąd taki produkt i skąd takie marki.

Jasne jakby sama marka Green jak już wspominaliśmy wcześniej powstała nazwijmy to z pasji do mobilności i do tych urządzeń które nam służą. Kiedy się poruszamy. Naszym głównym celem tak naprawdę było przedłużenie życia tych urządzeń takich jak laptopy tablety telefony i inne urządzenia mobilne. I zapewnienia im większej wydajności w tym coraz bardziej mobilnym świecie tak naprawdę i aktualnie. Jak wspomniałem wcześniej włączamy do tego portfolio również wszystko co związane jest z zasilaniem samochodów elektrycznych. Z całą tą sferą Micro Mobility nogi rowery elektryczne i tego typu urządzenia.

Natomiast jeśli chodzi o nasze marki sklepów czy świat baterii jego instancja zagraniczna czyli czyli baterie Empire one powstały głównie z takiej chęci przede wszystkim szerszego promowania naszych produktów zapewnienia też lepszej jakości obsługi klienta w domu we własnym sklepie mamy szersze możliwości i jesteśmy w stanie to robić lepiej jak również samego rozwoju marki i jej świadomości za granicą. No i udaje się nam to dość skutecznie. Jak sama nazwa wskazuje w naszej dzisiejszej rozmowy aktualnie mamy 14 instancji sklepów jest to świat baterii w Polsce i 13 w Europie w różnych wersjach językowych i dzięki temu udało nam się nasze produkty wprowadzić do około sześćdziesięciu krajów na świecie więc jest to dosyć szerokie portfolio jeśli chodzi o rynki sprzedaży takie atakuje pozostałe kontynenty też w tym roku planujemy wybrać się za ocean i zaatakować też w Stanach Zjednoczonych.

Super niesamowita rzecz. Trzymam kciuki ale ale jestem przekonany o sukcesie dla osób dla osób które dla których to może nie być oczywiste. Dodam tylko że sklepy świat baterii są postawione na PrestaShop więc bardzo nam miło że tak duża firma zdecydowała się zakładać swoje sklepy na naszej platformie. Rozmawiając tutaj też z wami to trochę trochę się śmialiśmy że już macie trochę swoją PrestaShop ale rzeczywiście to są to są uroki open source i myślę że to są właśnie te dlatego wybraliśmy dobra które dają największe możliwości no i jakby też chciałem kontynuując z pytaniami jakie najważniejsze są są kampanie tutaj z naszej perspektywy jakie kluczowe liczby w kontekście rozwoju waszego biznesu czy to pod kątem handlowym czy czy pod kątem już powiedzmy bardziej kompleksowym.

Na pierwszym miejscu jest liczba 1 czyli cel do którego dążymy czyli czyli bycie liderem właśnie jeśli chodzi o tą branżę ładowania magazynowania energii.

To jakby nie mówić monopolistą tak nie wypada.

Nie no monopolistą nie jesteśmy i daleko nam jeszcze do tego aczkolwiek specjalista to mówi.

Ale ale chcemy być światłem przewodnik czyli dostarczać na rynek innowacyjne rozwiązania i takie autorskie bo też też projektuje produkty autorskie i chcemy być przewodnikiem dla innych firm tak naprawdę to jest nasz nasz cel w tym momencie to coś co nam wcześniej czyli 14 czy liczba tych własnych sklepów postawionych więc też też na pewno jest jakiś kłopot sklepów jest coraz więcej. Aktualnie co miesiąc powstaje przynajmniej jeden nowy o określonej wersji językowej więc cały czas się rozwija. Te 60 krajów do których aktualnie prowadzimy sprzedaż bo też się powiększa i na pewno też jest to lepiej żeby było ich coraz więcej.

Jeśli chodzi o sam rozwój firmy to np. liczba ludzi mamy aktualnie 200 250 osób na naszym pokładzie. I te liczby też rosną w bardzo szybkim tempie tak że to na pewno też świadczy o tym jak firma się rozwija i jak szybko z takich ciekawostek np. 300 tysięcy laptopów które uratowali w cudzysłowie w zeszłym roku nadając im nowe życie właśnie naszymi bateriami więc też jest to dość okrągła liczba. No i powiedzmy dwa i pół miliona użytkowników naszych produktów i klientów na całym świecie w tym momencie mniej więcej.

No to rzeczywiście teraz to są dosyć imponujące imponujące liczby też myślę że macie macie też wiele innych imponujących takich powiedzmy już stricte komercyjnych kampanii które są równie imponujące wynikające z kwestii też wersję waszej biznesowej. Zazwyczaj kiedy kupujemy zasilacz albo baterie to dlatego że poprzedni kabel już nie żyje albo obecna bateria odmawia posłuszeństwa. Ostatnie dni życia albo już zupełnie odmówiła posłuszeństwa. Więc myślę że to też bardzo przyjemnie może wpływać na konwersję i myślę że tutaj podbijać podbijać niezłe rekordy. W tym kontekście jest to szczególnie dobre także jeśli chodzi o właśnie tego typu sprzęty to na pewno.

No właśnie i powiedziałeś powiedzieć o zeszłym roku. Jakie były najważniejsze kroki rozwojowe odkąd w ogóle powstają liście. Jak powstaje w tym podwójnym tego słowa znaczeniu bo z jednej strony rozwijać swoje produkty a z drugiej strony a z drugiej strony sprzedaje się je bezpośrednio. Więc życie i produkt i macie własny kanał kanał sprzedaży.

Dokładnie jest ich kilka tak naprawdę zacznijmy od 2013 czyli samego powstania marki Green i sklepów. Później w rok później tak naprawdę udało się nam już przekroczyć 1 milion euro obrotu. To też był dość znaczący znaczący krok jeśli chodzi o sam rozwój firmy. Bardzo ważny był 2015 rok kiedy powstał nasz wewnętrzny działa red.. To pozwoliło nam po pierwsze przenieść całą kontrolę jakości do Polski do wnętrza firmy a po drugie stworzyć też dział rozwojowy który aktualnie bardzo intensywnie pracuje nad różnymi nowymi produktami które praktycznie od podstaw projektu u nas rozwijamy.

Później są produkowane produkowane dla nas i wprowadzamy je do oferty. To na pewno jeśli chodzi o sam rozwój firmy i marki przede wszystkim było bardzo kluczowym momentem 2016. Następny rok to tak naprawdę uruchomienie sprzedaży zagranicznej w Europie najpierw w Niemczech później kierowaliśmy się coraz bardziej na zachód i tak już wspomniałeś wcześniej. Ten rok to za ocean Stany Zjednoczone. Prawdopodobnie jeszcze w tym kwartale uda nam się uruchomić tam sprzedaż więc. Tak to wygląda w taki szybki perspektywy.

Niesamowite niesamowite tempo i widać jakby w kontekście ostatnich siedmiu lat bardzo bardzo szybko firma się wzrastała i myślę że jak wielu e-commerce kobiety troszeczkę dał dodatkowego kopa także tak że myślę że że pracujecie na bardzo dużej wydajności i potrzebujecie wiele prądu więc więc to się dobrze składa. Michał Czy mógłbyś troszeczkę powiedzieć też o sobie bardziej o swoim doświadczeniu tutaj. Gdzie i jak się tutaj rozwijała w strukturach firmy Green celi.

Swoją przygodę z pisaniem zacząłem w styczniu 2016 roku i wtedy dołączyłem do zespołu który otwierał sklep w jednej z krakowskich galerii. Sklepy stacjonarne natomiast od mniej więcej połowę 2018 roku już przeszedłem. To działa Comarchu i tutaj rozwijam swoje kategorie produktowe i Marka tutaj sklepy właśnie autorskie. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej niemieckiemu zakres obowiązków a od tego roku. Od niedawna jesteśmy podzieleni właśnie na kilka zespołów i zarządza jednym z nich który właśnie odpowiada za całe to cały rozwój naszej sprzedaży czyli jako marcowej i w Polsce i w Europie.

Mamy nadzieję że w Stanach też bardzo szybko to nastąpi.

Jest super. Myślę że biorąc pod uwagę że już jesteś tyle lat firmie doświadczyła doświadczyła zupełnie innej rzeczywistości. Te pięć lat temu firma jeszcze nie liczyła kilkuset pracowników było około 20 groszy około 25 to myślę że wzrosty rok do roku tutaj powyżej 100 proc. zdecydowanie źle powiedzieli że gdzieś tam nadzoruje sprzedaż i koncertową tak jak właśnie ta sprzedaż się tutaj rozkłada bo oczywiście bardzo ważnym elementem kanałem sprzedaży dla was są sklepy na PrestaShop czy sprzedaje się też na innych kanałach kanałach sprzedaży i jak jak to się rozkłada i trochę Od czego zaczęliście i dokąd bierzecie.

Dlaczego na samym początku zaczęliśmy stricte od platformy e-commerce w Polsce czyli od Allegro. Tak naprawdę to był pierwszy moment rozwoju firmy praktycznie równocześnie z Allegro powstał pierwszy sklep stacjonarny w Krakowie który też służył na początku głównie jako punkt odbioru. Później był też sklep po części też trochę biura. Tak to wyglądało na samych początkach. Później otworzyliśmy sklep świat baterii no i tak naprawdę idąc i rozwijając sprzedaż za granicą zarówno równolegle szła sprzedaż Marka tutaj jak i sprzedaż właśnie w sklepach postawionych na reszcie.

Natomiast równolegle do nas czyli do działu IT działa też dział bi który odpowiada za pozyskiwanie dystrybutorów. Najpierw był to oczywiście rynek polski w sumie już teraz można znaleźć większości dużych sklepów elektronicznych. Czy to w ofercie online czy też ofercie stacjonarnej bezpośrednio w ich sklepach. No i teraz bardzo mocno uderza za granicę i też poszukujemy tych dystrybutorów zarówno w Europie jak i powoli też patrzymy już na Stany Zjednoczone żeby rozwijać dystrybucję i tą gałąź i tak naprawdę jedną i drugą rozwijamy bardzo liczni i praktycznie równolegle od samego początku na początku działania firmy czyli jakby zaczęliście zaczęliście od sprzedaży na Marketplace i potem rozwijali własne sklepy.

Dokładnie dokładnie skąd. Skąd taka decyzja biznesowa na początku żeby zacząć od market. Czy to właśnie pod kątem inwestycji wymaganej czy czy gdzieś tam zasięgu który od razu można było wykorzystać.

Przede wszystkim Marketplace to olbrzymia baza klientów tak stałych którzy regularnie odwiedzają odwiedzają to sklepy. Sam start jest prostszy. Na markę Play się tak nie musimy dbać o rozwój własnego sklepu inwestowanie w to tak naprawdę wchodzimy jako sprzedawca i rozpoczynamy sprzedaż. Na pewno na samym początku jest to łatwiejsze stąd taki krok i zdecydowaliśmy się na to na zaplanowanie na bazę klientów i zasięg Market Marketplace mają swoje ograniczenia większe lub mniejsze dlatego jakby rozwój swojego sklepu jest z naszej perspektywy koniecznością też takiej nie można nie można rozwijać produktów samej marki i też sprzedaży.

Jeśli nie inwestuje się w różne kanały czyli to jest na początek i to ze względu na ich zasięg. Natomiast później sklep jest taką niezbędną koniecznością tak naprawdę i musimy też też rozwijać ten kanał sprzedaży. Tak to z naszej perspektywy wyglądało i stąd te kroki które podejmowaliśmy później.

Myślę że rzeczywiście w większości przypadków tak jest. Na pewno na pewno warto rozwijając biznes stworzyć stworzyć sobie jakąś rozpoznawalność stworzyć sobie jakąś bazę klientów i jak już jak już gdzieś tam zarówno środki jak i etap dojrzałości biznesu to pozwala rozwijać własne kanały które oczywiście dają więcej możliwości i są na pewno bardziej marże niższe niż sprzedaż przez przez Marketplace czy dokonały wspominała o sprzedaży bitów czy też bitów z dystrybutorami na zagranicznych rynkach jako tutaj już marka Green ale jakby sprzedając wasze wasze produkty i jeśli tak to na jakiejś np.

w krajach można można znaleźć tutaj nie poprzez waszą stronę internetową ale gdzieś tam powiedzmy stacjonarne w sklepach.

Jasne jeśli chodzi. No to tak bardzo intensywnie ten dział tak naprawdę i od zeszłego roku dość mocno inwestujemy w ten kanał sprzedaży. Tak naprawdę w Polsce jesteśmy obecni w wielu dystrybucji i można nas znaleźć. Czy to w znanych sklepach stacjonarnych z elektroniką użytkową typowo 3 czy w ofercie online. Tutaj już mamy dość mocno rozpoznane i jesteśmy obecni w wielu miejscach. W tym momencie bardzo mocno celujemy w Europa a początek oczywiście rynek niemiecki z racji bliskości i wielkości tak naprawdę tutaj bardzo mocno chcemy się rozwijać i też już jesteśmy dostępni w kilku dystrybucja można znaleźć nasze produkty.

Natomiast cały czas szukamy większych większych firm do współpracy i tutaj jest duży potencjał do rozwoju tego rynku i tak naprawdę Europa jeśli jeśli popatrzymy na na Zachód Francja Włochy Hiszpania czy też kraje skandynawskie Wielka Brytania to tak naprawdę wszędzie już jesteśmy dostępni niekoniecznie może są to największe dystrybucji jakie aktualnie na innych rynkach się znajdują aczkolwiek coraz bardziej zaznacza swoją obecność i myślę że ten rok i przyszły będzie tutaj kluczowy do rozwoju tej gałęzi biskupi i na pewno pojawi się w wielu miejscach w najbliższych kilku miesiącach.

Będzie nas też łatwo znaleźć jeśli chodzi właśnie o tę dystrybucję zewnętrzna i samą gałąź.

Super jeszcze wspomniałeś o Francji. Widziałem że niedawno otworzyli magazyn we Francji tak że nic tylko gratulować gratulować Francji za granicą skąd. Skąd tutaj taka decyzja i czemu akurat Francja.

Przede wszystkim decyzja stąd że mając własny magazyn mam zdecydowanie większą kontrolę nad dostarczaniem produktów do klientów jesteśmy w stanie im zapewnić możliwie krótki czas prześwietlić np. firm matoły które mogą świadczyć takie usługi dla nas. Mam zdecydowanie większą kontrolę nad tym a rynek francuski z naszej perspektywy jest bardzo duży. Aktualnie wysyłamy tam około 18 tysięcy zamówień miesięcznie więc jest to bardzo dużo. Rynek francuski charakteryzuje się też tym że posiada wiele własnych marketów. Nie są to tylko globalne firmy jak Amazon czy eBay ale wiele innych Marketplace które we Francji są bardzo popularne i żeby dotrzeć do tego klienta taki magazyn jest z naszej perspektywy kluczowy i też pozwala na większą płynność jeśli chodzi o samo zarządzanie towarem.

Tak to kolejne miejsce gdzie możemy gdzie możemy skandować nasz towar. Możemy mieć większe zapasy dzięki temu i zabezpieczać się na różne nieprzewidziane sytuacje jak kanały sugestii na tego typu wydarzeniach które się dzieją gdzieś tam gdzieś tam po drodze. W ciągu roku. Natomiast poza Francją w tym momencie bardzo intensywnie pracujemy nad Wielką Brytanią i od magazynu to też wynika z Brexitu i ze zmian które weszły od od tego roku i tak naprawdę magazyn tam też niezbędne. No i Stany Zjednoczone. I tutaj też rozwój tego rynku i to jest też nasze drogi jeśli chodzi o ekspansję taką logistyczną powiedzmy to super zrobiły się dwa w jednym bo to właśnie mamy zadać kolejne pytania a propos kolejnych magazynów i czy głównie w Europie czy też poza tego że także super bo mamy bardzo intensywny program dzisiaj więc dobrze że jeszcze zanim zdążyłem zapytać miała jest odpowiedź na to jeszcze trochę trochę zmienimy zmienimy.

W takim razie temat trochę bardziej już i kompleksowo sobie porozmawiamy kiedy kiedy zaczęliście prace nad PrestaShop i skąd akurat decyzja żeby żeby wybrać naszą platformę.

Sama praca rozpoczęliśmy w 2013 roku w listopadzie był już funkcjonalny sklep świata baterie nareszcie jeśli chodzi o sam wybór to tak jak wspominałem na samym początku czyli ta otwartość i możliwość modyfikowania do własnych potrzeb. Z naszej perspektywy było to niezbędna z racji i specyfiki produktu który sprzedajemy np. szerokiej kompatybilności itd. I też ze względu na to że otwieramy się na wiele rynków i to właśnie umożliwia takie modyfikowanie jej z naszej perspektywy że byliśmy jesteśmy w stanie tym względnie płynnie zarządzać i jest to dla nas po prostu korzystne.

Stąd stąd wybór tego co tak naprawdę i jak to możliwe że przez osiem lat dalej dalej jesteście przekonani że to jest właściwa Platforma i chcecie chcecie dalej sie w tym kierunku rozwijać bo to nierzadko dodatkowy gdzieś tam w dzisiejszym świecie. Jesteśmy zadowoleni z jednego rozwiązania przez tyle lat i myślę że to zarówno widać w takim socjologiczne już punkcie widzenia że lubimy lubimy zmieniać i lubimy próbować trochę nowych rzeczy i to jest rzadko spotykane że rzeczywiście firmy przez tyle. Zadowolony z jednego rozwiązania nie zmieniają.

Czy mógłbyś czy mógłbyś nam powiedzieć trochę trochę więcej bo oczywiście jakby fakt że prosta jest Opel Corsa to jest ogromna wartość dodana. Ale są też inne platformy open source więc więc czy mógłbyś jeszcze zdradzić nie wiem czy jeśli to nie jest tajemnica czy są czy są rzeczywiście jakieś jakieś powody które wpłynęły na to że po podjęciu tej decyzji w 2013 roku przez 8 lat gdzieś tam konsekwentnie rozwijać i rozwijać swój biznes swoją maszynę swoją maszynę są razem razem z naszą artylerią. Więc czy mógłbyś czy mógłbyś troszeczkę więcej powiedzieć czy nie chcesz zdradzać takich szczegółów.

Czy to już jest bardziej pytanie w ogóle do naszego zespołu IT. Niezastąpiony tak naprawdę który tutaj dzielnie działa z tą prostą. Tak naprawdę testowane były różne rozwiązania i właśnie nasz dział IT też patrzył na inną osobę możliwości natomiast z ich perspektywy i właśnie z perspektywy naszych potrzeb i modyfikacji to tak naprawdę prosta była w tym wyborem przy którym zostaliśmy tak naprawdę ciężko mi się odnieść do czegoś więcej bo jakby sam osobiście nie działam nad tymi wszystkimi modyfikacjami które są wprowadzane więc tutaj bardziej pytanie tak mówią na początku do nich aczkolwiek wiem że wiem że szukaliśmy innych rozwiązań sprawdzaliśmy może w ten sposób nawet nie szukaliśmy tylko sprawdzaliśmy inne rozwiązania i zawsze PrestaShop wychodziła gdzieś na sam szczyt i jeśli chodzi o te wszystkie możliwości to zawsze była zawsze najlepsza.

Więc stąd ta decyzja o tym żeby żeby pozostać na tym systemie dalej go modyfikować pod swoje potrzeby ale żeby żeby cały czas bazować na tym oprogramowaniu.

PR dzięki że wiedziałeś podjął wyzwanie żeby odpowiedzieć sobie na co dzień bardziej tą częścią sprzedażą zajmuje się gdzieś tam grzebanie w kodzie gwiazdy dobrze jeszcze jeszcze a a propos tego rozwoju sprzedaży na własnych kanałach i market lasach. Mag jak tutaj to zgrywać że tak powiem jednocześnie no bo wiadomo macie bardzo dużą ilość zamówień już na samym francuskim rynku 18 tysięcy miesięcznie. Dokładnie. Więc biorąc pod uwagę że jesteśmy na 14 rynkach no to rzeczywiście jest to spore wyzwanie logistyczne. Jak dajecie radę po prostu z kilku kanał sprzedaży taką ilość zamówień nadzorować i jaką radę byście byście tutaj dawali Innym trendem którzy też dążą do tego żeby stać się tak dużą maszyną wojenną i działać na tak wielu rynkach w kontekście właśnie tego rozłożenia sprzedaży własnymi kanałami versus sprzedaży na plecach.

Dlaczego na takim właśnie dużym etapie rozwoju jak już my jesteśmy. Kluczowe jest spięcie tego w jaki się ten system ERP w tym momencie tak to funkcjonuje u nas czyli wszystkie kanały sprzedaży zarówno całe Pitu Pitu i sklepy stacjonarne które aktualnie mamy trzy w Polsce Kraków Warszawa i Gdańsk. Wszystkie te elementy sprzedażowe są spięte w jeden system ERP. I to tak naprawdę umożliwia nam i zarządzanie tak przede wszystkim począwszy od samych zamówień które spływają przez zarządzanie całym magazynem wysyłkę towarów i później z waszej strony sprzedażowej też analizą rynku tego jak jak to by produkty się sprzedają czy szukanie jakichś tam trendów i nowych możliwości.

To wszystko jakby wynika z tego z tego że wszystkie te kanały są spięte po prostu w ten jeden systemie i z naszej perspektywy na pewno jest to kluczowe żeby takie narzędzie na pewnym etapie rozwoju powstało. Jak byliśmy na początkowych etapach nie wyglądało to aż tak różowo w sensie kanały były bardziej podzielone i korzystaliśmy bardzo dużo z autorskich rozwiązań. Mamy bardzo dobry zespół IT który był w stanie nam wspinać się jak własną siłą i własnymi możliwościami żeby te wszystkie zamówienia były realizowane i szybko to ta sprzedaż była odpowiednio prowadzona.

Natomiast już po osiągnięciu pewnej skali taki system po prostu jest niezbędny. I tutaj jest to konieczność trzeba żeby móc po prostu się dalej rozwijać i przede wszystkim szybko otwierać nowe kanały sprzedaży bo to też jest bardzo istotne żeby nie spalać się nad tym tylko mieć możliwość odpalenia tylko na ustalonej szybko.

Na pewno też się rozwijać na kolejne rynki dokłada jeszcze jeszcze troszeczkę nie wiem nie wiem czy już wyczerpuje się temat czy nie bo myślę że dla wielu marketów oglądających nas dzisiaj zrozumienie jakby które dane są najważniejsze i na co powinni przede wszystkim zwracać uwagę. Myślę że to jest cenna wiedza biorąc pod uwagę że tę wiedzę macie sporą też wynikającą w ogóle z waszego obrotu ale obecność na wielu rynkach i różnych kanałów sprzedaży. Czy mógłbyś podpowiedzieć na co przede wszystkim zwracać uwagę jeżeli chodzi o tę kampanię i owe co co np.

w waszym przypadku zauważyliście. Co zmienia liście żeby gdzieś tam dążyć do poprawienia tych najważniejszych kampanii. Przede wszystkim jakie to są kampanie z naszego punktu widzenia powiedzmy jeżeli jeżeli chodzi o wyniki sprzedaży e-commerce najważniejsze kampanie tak naprawdę które sobie zawsze zakładamy to są cele obrotowe roczna kwartalne miesięczna. I tutaj Działamy dwutorowo w tym aspekcie czyli zarówno jeśli chodzi o same kategorie produktowe czyli tutaj też wrzucamy sobie odpowiednie cala bazując tam właśnie na sprzedaży historycznej na prognozach czy na tych trendach rynkowych które my obserwujemy po prostu już mając wiedzę z tych kilku lat sprzedaży jak dana kategoria się rozwija i jakie ma możliwości.

To też kwestia dołączenia nowych rynków czy nowych grup produktowych. To też wpływa na to drugi tor to jest ten sam kapitał obrotowy natomiast jest on podzielony po prostu na konkretne rynki i tutaj jest to bardziej bardziej spięte wtedy też działamy. Dlatego żeby tu nie nie spala się nad konkretnymi dystrybucją tylko tylko celuje po prostu w dany klub na danym rynku np. czy to jest kraj czy to jest kontynent czy jego fragment tak aktualnie tak to wygląda że są to Europa podzielona na kilka stref i każda strefa ze stref ma określone cele cele cele sprzedażowe która musi rozwijać.

Z takich ciekawostek które my mamy firmy wdrożone i działają świetnie jeśli chodzi o sam rozwój i badanie tego rozwoju to są też kamery. To jest taki system który pozwala nam bardzo fajny sposób osiągać te kamień milowy czyli te najważniejsze cele które pchają najmocniejszym stopniu. I określanie przede wszystkim tego co chcemy osiągnąć w danych momentach natomiast natomiast też z samych takich stricte stricte sprzedażowych rzeczy na pewno to na co trzeba zwracać uwagę zwłaszcza przy własnych sklepach. To jest konwersja ilości wejść też same koszty reklam które wykorzystujemy na danych sklepach tak samo wszędzie od Marketplace ach tak tutaj też działamy w kwestii w kwestiach marketingowych i też te wskaźniki wszystkie odnośnie rentowności rentowności sprzedaży są bardzo istotne i na pewno trzeba na niego zwracać uwagę i optymalizować a tak naprawdę to jest ciągła praca.

Tutaj nie ma możliwości na to że zrobimy będzie dobrze i będzie po prostu działać to jest gt mówi ciągła długa Nina w tym i tak naprawdę poprawianie tego żeby żeby działał to z naszej perspektywy jak najlepiej po prostu dokładnie i też na pewno na pewno tak jak powiedziałeś koszty związane konwersja i koszty związane z pozyskiwaniem ruchu i też o określenie określa jako określenie jakości. że to że mamy mamy spory ruch na naszym sklepie często może się nie przekładać na sprzedaż średnia. średnia konwersja w Europie chyba gdzieś tam jest około dwóch procent więc więc to znaczy że jedna osoba na pięćdziesiąt decyduje się na zakup.

W waszym przypadku to jest chyba więcej. To trochę więcej ale to chyba do samej dnie więc chyba o nich rozmawiać. Jest. Niestety nie mogę hehehe i chyba chyba musimy musimy kończyć. Tutaj pojawiło się pytanie od od Jarosława K. Jak duże macie dział IT związany z iPhonem czy możecie czy możecie to nam powiedzieć. Nie musi to być dokładnie co do jednego pracownika ale rząd wielkości jak duże jest to jest rząd a w sensie kilkanaście osób łącznie w całym IT które pracują nie tylko na Komar.

Wiadomo też dużo innych zadań które są im powierzone natomiast to jest ta skala wielkości jeśli chodzi o liczbę osób.

Super dzięki. I drugie pytanie o Jarosława i chyba powoli kończymy bo już jesteśmy po czasie. Czy planujecie przechodzenie na wersję 1.7.

Z tego co wiem są jakieś tam przymiarki do tego żeby zaktualizować tę wersję. Natomiast to znowu jest pytanie. Pytanie które pewnie powinno wylądować w IT. Natomiast z mojej wiedzy są jakieś przymiarki do tego żeby żeby kiedyś ta aktualizacja została zrealizowana dobre dzięki wielkie dzięki wielkie tak naprawdę musimy kończyć ale tak na koniec czy mógłbyś nam powiedzieć jeśli są trzy rzeczy które ważne warto byłoby zapamiętać gdzieś tam z tego jak odniesie się taki sukces co to by było.

To przede wszystkim to co mówi się na początku czyli to jednoczesne wykorzystywanie platform marketingowych własnych sklepów i rozwijanie tej sieci jakby od samego początku to na pewno ma duży Impact na szybki rozwój musimy dbać o jakość produktów i muszą być one jak najlepszej jakości ale bardzo ważne jest to żeby od samego początku też jakość obsługi była jak najlepsza bo tak naprawdę to co na początku tą opinię jako na początku uzyskamy jako sklep Marka dystrybutor no później będzie z nami przez cały czas. No i taka maksyma która zawsze nam przyświeca to jest Davis Better Than Perfect czyli żeby się nie spalać nad przygotowaniem czegoś perfekcyjnie tylko żeby po prostu rozwijać biznes tak szybko jak tylko się da bo to jest tak naprawdę najważniejsza zasada 20 80.

 

PrestaGuru.pl

Tags:
Support Prestaguru
support@prestaguru.pl


Włącz powiadomienia    OK Nie dziękuję