Opinie klientów – dlaczego powinieneś je dodać do swojego sklepu PrestaShop ?

opinie-klientow-prestashop-prestaguru

Opinie klientów – dlaczego powinieneś je dodać do swojego sklepu PrestaShop ?

Opinie klientów – dlaczego powinieneś je dodać do swojego sklepu PrestaShop ?

 

Witam Wszystkich witam z miasta stu mostów. Super że znaleźliśmy chwilę w to popołudnie żeby wziąć udział w tej prezentacji. Mam nadzieję że przekaże wam dzisiaj trochę wartościowej wiedzy i oby nasz wielki dar wpłynął na konwersję pozytywnie w waszych sklepach. Śmiało nie nie krępuje się pytajcie cały czas. Nie musicie czekać na koniec. Ewentualnie jeżeli będę musiał się do czegoś odnieść to po prostu do tego wrócę.

Nie bójcie się że Wasze pytanie gdzieś ucieknie. Jesteśmy od 3 lat na rynku. Założyliśmy firmę z grupą znajomych która wyszła z różnych korporacji. Powstał nowy projekt tym samym zostaliśmy już z firmą która na polskim rynku ma najwięcej klientów bo jest już ponad 3800 aktywnych klientów. Zostaliśmy również partnerem PrestaShop. Naszą wtyczkę znajdziecie w sklepie jest oczywiście ona darmowa do pobrania możecie śmiało z niej korzystać. Prezentację podzielimy na dwie części pokaże trochę slajdów opowiemy o opiniach.

Następnie przejdziemy do pokazywania takich zastosowań opinii u klientów i zobaczymy co te opinie faktycznie im dają. Na koniec tak jak wspomniałem będzie jeszcze jakaś sesja pytań i odpowiedzi. Zacznijmy może od tego po co zbierać te opinie dla kogo one są? Kto czerpie z nich tak naprawdę faktyczne korzyści. Przede wszystkim opinie musimy zbierać dla naszych klientów. Każdy z nas potrzebuje wartościowych opinii które pomogą podjąć decyzje zakupowe klientom. Kiedy już taki klient wejdzie na wasz wasz sklep chce widzieć że jesteście wiarygodni i że nasze produkty są po prostu dobre.

Google cały czas chodzą po naszych witrynach po naszych stronach internetowych indeksują treści sprawdzają co tam się dzieje. Jeżeli macie dużo dobrych opinii to Google je za czyta to i będzie wpływać na pozycjonowanie waszej witryny wyżej oraz Google będzie wyświetlał przy niej dodatkowe gwiazdki wyróżnikiem które powodują że klienci będą chętniej klikać w waszym sklepie PrestaShop i same opinie dla menadżerów dla właścicieli sklepów. Po prostu jeżeli wiecie co mówią o was wasi klienci wiecie jakie podejmować decyzje biznesowe. Wiecie co robicie dobrze wiecie co robicie źle.

Słowem jak mówią o was na mieście to jest istotne w biznesie. Jak klienci przekonują klientów i dlaczego opinie w ogóle są ważne. Mówimy dwie ścieżki. Niech was nie wystraszy ten diagram zaraz przejdziemy do omówienia na przykładach. Pierwsza ścieżka to jest po prostu kiedy sklep nie ma opinii. Taki klient wchodzi musi podjąć decyzje zakupowe więc sprawdza co to za sklep. Jeżeli nie jesteście Media Markt, Saturn czy jakimś Adidasem to chce klient wiedzieć czy warto u was zostawić pieniądze. Jeżeli nie ma opinii on nie będzie używał Googla po prostu wrzuci was w wyszukiwarkę i sprawdzi czy o was ktoś coś w Google mówił.

Jeżeli tak samo nie ma opinii o produktach będzie szukał opinii o produktach co możecie w tym samemu uzyskać że zrezygnuje z zakupu przejdzie do konkurencji albo wróci za jakąś chwilę. Tak. Czyli znowu tracicie po prostu pieniądze. Jeżeli macie sklep z opiniami no to będzie ten moment zawahania sprawdzenie u Was na stronie bezpośredniej opinie kupujących sprawdzenie opinii o produkcie i najprawdopodobniej zrealizowanie tego zakupu. Czyli osiągamy to co najważniejsze to co klient dostarcza klient nie opuszcza strony sklepu może na niej zostać nie musi wychodzić żeby szukać tych treści na zewnątrz sami musimy sobie zadać pytanie jak nam często się zdarza w ogóle kupować bez zapoznania się z opiniami jeżeli to nie są zakupy pomidorów to najprawdopodobniej będziemy szukać po prostu tego tych opinii żeby podejmować właściwą decyzję.

Tutaj przykład na jednym z naszych już klientów ale wtedy jeszcze nie był klientem. Tym argumentem go m.in. przekonaliśmy do tego żeby nim został. Jest to sklep który sprzedaje jak widzicie kosmetyki. Nie ma opinii o produktach. Jestem potencjalnym klientem wpisuje w wyszukiwarkę „naturalny żal mający” i wyskakuje nam co oferuje konkurencja która pozycjonuje się wyżej. Ma opinię o produktach ma gwiazdki więc najprawdopodobniej sklep straci tego potencjalnego kupującego który mógł zostawić pieniądze u niego.

Co się dzieje. Jeszcze jakby przeszedł do konkurencji typu HB. Tam może być gra ceną opisem. Być może klient wróci. Jak trafia do nie daj Boże takiego ceny. No to tutaj UXem dostajemy po oczach wszystkim co najgorsze. Mnóstwo przycisków rozprasza czy wpływa cena parasol dostawa znaczki klient ma to prawdziwe niestety informacyjne i czas te decyzje są podejmowane na opak. Może to oczywiście może zwrócić na waszą stronę jeżeli współpracuje z scena natomiast odbędzie się to jak wiecie za płatnym plikiem czyli znowu będziecie musieli zapłacić za ten ruch.

Nie o to nam chodzi w biznesie. Podobna sytuacja dotyczy portalu podobnego jak Pino który w momencie kiedy klient kupuje produkt na który chce przejść ma mnóstwo odsyłaczy na inne serwisy płatne reklamy Googla. Znowu ten klient ucieka. To nie o to chodzi. Jak można tę sytuację odwrócić. Już mówię. W momencie kiedy zbierać opinie o firmie o produktach. To opinie są i budują pozycję waszego sklepu waszych kart produktowych. Dzięki temu możecie skorzystać na przykładzie sklepów. W momencie kiedy wyświetlają opinie o produktach mamy wyświetlane opinie o walizce.

One się pięknie pozycje nudzą. Te dane strukturalne zawarte w naszych rozwiązaniach i czatach karmią tymi danymi strukturalnym a on wyświetla to w formie tych gwiazdek które tu widzicie i po wpisaniu zapytania pojawia się po prostu strona Kitchen z gwiazdkami z gwiazdkami z wyróżnikiem i on jest zawodnikiem który może realnie walczyć o to żeby tego klienta pozyskać. Mamy zapytanie tak kolejne wpisujemy jakieś pytanie dotyczące sklepu dotyczące produktów producenta i wyświetlają nam się wyniki z liczbą opinii i z gwiazdkami. To jest bardzo bardzo istotne.

Te gwiazdki spowodują że nawet na pierwszych trzech pozycjach macie więcej plików to 30 40 proc.. Także Podsumowując tę część czy opinie mogą być Unikalną propozycją sprzedaży zaczynać w czym są unikalne propozycje sprzedaży to jest coś co was wyróżnia poza tym co oferuje na co dzień kiedy ogarnijcie tą całą logistykę dostawy płatności ten chleb powszedni sklepów. No to musicie się jakoś wyróżnić spośród tych set sklepów które oferują podobne produkty więc kombinuje dostawę gratis. Przedłużone zwroty ale doskonałym tym wyróżnikiem są opinie o sklepie i produktach dokładnie to jest coś co nas wyróżnia spośród całej gamy innych sklepów które o to jeszcze nie dbają.

A miejsca do popisu jest naprawdę bardzo bardzo dużo. Zobaczcie że taki jeden z naszych oczywiście klientów ma samych klientów. Tutaj pokazujemy DK plan mimo że jest wielki znany jest na każdym większym skrzyżowaniu koło galerii w Polsce chwali się opiniami o produktach. Możemy przypuszczać że on jest przecież super sklepem ale mimo to chwali się i dba o jakość. W momencie kiedy wchodzi się na stronę dyktatora można kliknąć w jeden z naszych meczetów i wtedy z kliniki zapoznają się z opiniami na ich stronie nie wychodząc z Pl.

To samo dotyczy strony Wit Hen. Zobaczycie że opinie postawili nad takimi rzeczami jak bezpieczeństwo darmowa dostawa darmowe zwroty to wszystko i usługi zostały zepchnięte na bok a na piedestał wynieśli właśnie te opinie klientów. Jeżeli klienci mówią o was dobrze czemu się tym nie chwalić. Tu już przykład z Platformy prestiż Shop.

Mamy tutaj aptekę Modern gdzie przekonują swoich klientów do zakupów zarówno opiniami o firmie jak i opiniami o produktach. Możecie to włączyć w naszej tyczce. Dosłownie. Integracja trwa do 32 minuty 30 sekund w minutę. To kilka plików i wszystko jest gotowe. Pokażemy to zaraz na konkretnym przykładzie. Garść statystyk żeby was nie zarzucać warto skupiać się skupić się na tym że posiadanie opinii na stronie produktu podnosi prawdopodobieństwo zakupu czterokrotnie. To jest taka statystyka którą chciałbym żebyście z tego slajdów wynieśli bo tutaj się z wami podzielę danymi prosto z serwisu.

Jeżeli się zastanawiacie że nie mając Czy bierzecie opinie nic nie robiąc to powiem wam że jest to praktycznie niemożliwe bo tylko 3 procent klientów dodaje opinie samych siebie czyli to są klienci którzy mówią Kurczę napiszę sobie dzisiaj opinie. No to tak do końca nie działa. Tylko 3 procent z nich z tych wszystkich zakupów się na to decyduje a aż 88 procent z tych opinii to opinie negatywne bo to wtedy mamy to paliwo do tego żeby podjąć jakąś inicjatywę. Nam zrobił ktoś niedobrze to tu się odwdzięczyć.

Tak więc trzeba też przeciwdziałać tym zabiegom. A w momencie kiedy pytacie o opinię to wychodzi się z inicjatywą czyli używanie np. narzędzia Matt i pytacie kupujących o to jak wam poszło to aż dwudziestu około 24 proc. czyli dwudziestu czterech na stu zapytanych klientów zostawię wam opinie zostawi i podzieli się waszymi doświadczeniami doświadczeniami które mieli w procesie zakupowy. Super sprawa jest naprawdę bardzo bardzo dobry i wysoki wynik i 95 procent z tych opinii będzie opiniami pozytywnymi. To są dane od nas systemu. My tego nie wymyśliliśmy naprawdę po prostu tyle ludzi chce wystawić wam pozytywną opinię.

Jak robicie dobre rzeczy to ludzie chcą na co dzień doceniać tylko trzeba ich o to zapytać. Wniosek jest taki żebyście się nie bali pytać o tę opinię po prostu wyrzucić z głowy że was ktoś źle oceni najprawdopodobniej że 95 procent tych osób wystawy fan po prostu pozytywnie. Skuteczne wspieranie opinii to jest ta druga część prezentacji gdzie zaraz uciekniemy na realne przykłady czyli skuteczne zbieranie opinii o sklepie i produktach. Powiem wam po prostu z czym się borykał świat do tej pory jak my to rozwiązaliśmy.

Było kilka wąskich gardeł w procesie zbierania opinii. Pierwszym z nich było to że ludzie nie mają na to czasu i to jest najważniejszy największy problem czyli że nie mają czasu nie mają pomysłu co napisać i nie chce im się tego klikać. Dlaczego. Bo ponad 88 proc. opinii jest nadawanych z telefonów komórkowych. Wyobraźcie sobie gdzie odbiera maila z prośbą o opinię żeby wystawić wystawić ten komentarz. Najprawdopodobniej jedziecie samochodem windą albo robicie jakąś inną bliżej nieokreśloną czynność gdzie się używa telefonu. Wtedy nie ma za dużo na to czasu chcecie poświęcić czas na coś innego.

średnio mamy 40 sekund na to uwagi klienta na to że pozostawił opinie. Jeżeli się decyduje wejść do formularza i coś klikać jak sobie z tym poradziliśmy. Pierwsze co wyróżnia nasze zaproszenia do wystawienia opinii różnymi puszkami różnymi takimi wstawkami które graficznie zachęcają klienta do kliknięcia w maila. Tak samo od tego na ile wysyłamy w waszym imieniu wysyła się podpisać podpisuje się np. DK klon prosić o ocenę to nie jest zapytanie Trust Matt prosi w imieniu Kaplan o ocenę tego kto robi większość. Większość firm my tutaj trzymamy tak jak zadbamy Waszą firmę że to by prosić o tę cenę.

Dzięki temu klient będąc cały czas w procesie zakupowe głową w koszyku pamięta że zrealizował zakupy u Was kojarzy nazwę firmy i chętniej dodaje tą opinię. Stąd tyle otwarć udaje nam się osiągać średnio 33 na 33 na 100 kupujących otwiera tego maila z prośbą o opinię. No dobra jak już go otworzy to musi jakoś tą opinię zachęcić żeby kliknąć dalej żeby zostawił tą opinię. Postanowiliśmy to zrobić. Piękne kreacje graficzne które oprócz zdjęcia jakiegoś produktu lub logo waszego firmy wyświetla gwiazdki w różnej formacie.

Ocenę od 1 do 5 po prostu i każde kliknięcie w tę gwiazdkę przenosi klienta już do formularza. Zaraz pokażę to na filmie. Dlatego nie ma zdjęć. Po prostu miałem trochę mniej czasu i wolę to opracować firma i na samym końcu jak już tak jak wspomniałem mamy te 40 sekund. To jak zachęcić klienta do tego żeby napisać cokolwiek więcej niż to ok Polecam. Z doświadczeń mojej pracy tak jak wspomniał Kuba O i opisała większość tych opinii są krótkie wstawki bo po prostu ludzie nie mają czasu ani pomysłu co napisać.

Ja sam jakbym dostał zapytanie o buty to bym napisał. Są wygodne i polecam więc postanowiliśmy jako trasę wdrożyć innowację na skalę światową. Słownik tak jest. Słowniki z odpowiedziami z gotowymi fragmentami stań po odpowiadające. O czym napisać te słowa. Te fragmenty zdań zawierają słowa kluczowe które wystawione przez tych klientów potem wyświetlane w waszych czatach w waszych rozwiązaniach pozycją waszą witrynę zaraz pokażemy to na przykładzie. Teraz chwilkę mu się przełącza i pokażę Wam fragment właśnie filmu. Jak te opinie są dodawane.

Jak widzicie tę skrzynkę mailową i tak wygląda zaproszenie. Samo zaproszenie wyróżnia się tak jak wspomniałem zobaczcie gwiazdka jakiś kciuk w górę. No i tutaj mamy Sklep Biegacza prosić o cenę produktu. Wchodzimy w środka do środka widzimy produkt ten jest jeszcze chwilkę cofa bo ten napój dosyć krótko sam nagle jest czysty. Tutaj nie ma za bardzo. Za dużo rozprasza. Widzimy gwiazdki skale. Klient wie co ma od razu kliknąć klika w 5. I przenosi go na formularz. Formularz tak samo nie ma żadnych rozprasza czy żadnych reklam.

Klient przeprasza ma tu być na maksa skupiony na tym żeby dodać taką opinię po prostu. Jak widzicie mamy to co mamy za zadanie tutaj wystawić opinię o butach adidas i mamy pierwszą cechę która jest podpowiada klientom tak czyli wygląd. Proszę bardzo można skorzystać często nie mogę znaleźć ładnego koloru a tu proszę do wyboru do koloru itd. Te cechy można przewijać. Jest ich bardzo dużo ponieważ chciał kontentu stale nad tym pracuje. Taki kupujący kiedy już ocenia produkt wystarczy że klikanie w jedno z kilku z kilku podpowiedzi budując tym samym po prostu taką opinię.

Jeżeli jakieś treści zbyt często się powtarzają nasz zespół do dbania o jakość treści wymienia to żeby właśnie nie było takich powtórek po tym jak opinia jest dodana przez klienta. Pojawia się na stronie sklepu w takim jednym z budżetów które będziemy zaraz omawiać. Jak widzicie zaraz po dodaniu zaraz po kliknięciu mamy widoczny widoczną opinie w zakładce opinie o produkcie. Można tą opinię rozwinąć i zobaczyć czego tak naprawdę dotyczy. OK. Wracamy do jeszcze chwilkę do. Do slajdów. Jak już zbierze cie opinie no bo jak już zbierzemy to już widzieliśmy przed chwilą że możemy prezentować płytę.

Natomiast jak już zbierze cie opinie to co robić. Po prostu wtedy. A no tak jako mat stwierdziliśmy że bardzo dużo pojawia się takich zapytań jak wchodzi ktoś na sklep no to chce potem sprawdzić czym ten sklep jest więc jest często fraza z pytaniem o frazę nazwa sklepu plus opinie. To jest bardzo popularne więc stworzyliśmy coś takiego jak wizytówka biznesowa gdzie gromadzimy opinie o firmie. Prezentujemy tu wszystkie opinie o firmie które klienci wam dodają. Te wizytówki całkiem nieźle się pozycją jest w nich bardzo dużo.

Przekierowanie na waszą witrynę aktywnych linków które wzmacniają dodatkowo waszą waszą stronę. Tak jak widzicie wpisujemy zapytanie w Google i widzimy że pozycjonowanie z gwiazdkami klient już jest też przekonany bardziej do waszej strony i chce tam zostawić środki. Widzę tu mamy bardzo szeroką paletę i nie chciałbym ich pokazywać Wam na slajdów. Przejdę w tym momencie na przykłady klientów właśnie z PrestaShop. Tutaj mamy jeden z naszych naszych starszych klientów to jest Lilo. Jak widzicie użył tutaj widget który jest osadzony na krawędziach.

Można nim dowolnie w systemie zarządzać. Czy to prawa lewa strona. Jest on dostosowany do rozwiązań mobilnych. Nie przeszkadza kupującym zakupach. Może klient oprócz tego że widzi średnią po prostu ocenę może zapoznać się również z jakimiś szczegółowymi opiniami po kliknięciu w opinie rozwija się okno. Gdzie tych opinii jest o wiele wiele więcej. Również jedna z popularniejszych biletów na Pasta shop z karuzela. On bardzo fajnie pozycjonowanie wasze witryny bo wyświetla do 21 opinii rotacyjne rotacyjne sesjach. Dzięki temu myślisz że ta wasza witryna jest atrakcyjna bo jest ciągle nowy kontent na niej także warto ten weekend używać.

Jak chcecie kupić fajne krzesło to zachęcam żebyście weszli na fajne krzesła. Również jeden z naszych klientów który używa tutaj budżetu krawędzie owego tylko trochę innego. Jest to taka wysuwane pasek on się na komórkach w taką małą gwiazdkę również jest nie inwazyjny również możecie go wysadzać bezpośrednio z wtyczki i wyświetla kilkadziesiąt opinii klientów z którymi możecie się kupujący mogą się zapoznać. Tutaj mamy przykład osadzenia jeszcze innego gadżetu stopa. Mamy tutaj osadzenie takiego budżetu malutkiego który po kliknięciu również rozwija to okno z opiniami.

Na przykładzie stopy chciałbym Wam pokazać jak się taki. Co dzięki takiemu budżetowi sklep osiąga wpisujemy bio stopa opinie. Jak widzicie w Google pojawiają się tak jak wspomniałem riposty mp3 przy wszystkich kategoriach na stronach związanych. I tutaj mamy nawet porównanie z serwisem cena gdzie cena nie ma gwiazdek a sama strona bio stopy jak i nasza wizytówka ma dzięki temu taka bio stopa więcej ruchu zgarnia do siebie i nie dzieli się ruchem sceny dzięki czemu po prostu mniej wydaje na super rozwiązanie. Przykład tak jak wspominałem w trakcie prezentacji na aptece Modern dwa duety osadzone jednocześnie firmowe i produktowe.

Jesteśmy na karcie produktu. Rozwijamy okno z ocen z prośbą o opinie. Przepraszam za wyświetlanie opinii firmowych i wyświetlany budżet również tak samo działa budżet z oceną produktu. Po tym jak skierujemy na dół da się ustawić taką funkcję żeby te budżety nie przeszkadzały kupującym. Jeżeli chcą czytać dalej i one po prostu znikają w momencie skierowania. I są nie inwazyjne. Nie powiedziałem o bardzo fajnych rzeczy. Oczywiście obuwie jeszcze ostatni weekend można. Zachęcam do tworzenia czegoś takiego jak strona z samymi opiniami czyli np.

stopa kropka pl łamane na opinie w momencie i osadzenie naszego budżetu. Jeżeli korzystacie z czegoś takiego. Korzystacie z czegoś takiego możecie liczyć na to że wasza witryna z cudownie się za pozycją właśnie nad wszystkimi innymi porównywarki wyświetlają opinie o waszym sklepie. Podsumowując jakie mamy w ogóle korzyści z tego że prezentujemy opinie. Klienci nie szukają opinii poza sklepem zostaną na waszej witrynie są przekonani do zakupu. Nie muszą nigdzie indziej szukać treści związanych z produktami firmą. Będą się wyświetlać wam gwiazdki w Google dzięki czemu będziecie mieli więcej przekierowania.

No i dzięki temu że klient po prostu jest bardziej zdecydowany na wydanie pieniędzy u was będziecie mieć mniej porzuconych koszyków. Nie wiem czy wspominałem wydaje mi się że mogłem zapomnieć ale mieliśmy taką niespodziankę że jeżeli chcecie skorzystać z naszych usług to dla uczestników prestiż tej. W 2021 jest specjalny kod który dokładnie tak samo się nazywa PSD 20 2021 uprawniający was do zniżki 50 proc. na każdy abonament roczny i półroczny. Jeżeli jesteście jeszcze mniejszym sklepem i nie potrzebujecie takich dużych rozwiązań możecie skorzystać z naszego bezpłatnego konta które gwarantuje wam 50 zaproszeń miesięcznie co pozwoli Wam co pozwoli wam powoli budować masę podnosić konwersję i stawać się coraz dojrzałym sklepem.

PrestaGuru.pl