PrestaShop pozycjonowanie – Jak sprawdzać co robi nasza konkurencja w SEO i jak wygrywać pozycje

seo-detektyw-prestaguru

PrestaShop pozycjonowanie – Jak sprawdzać co robi nasza konkurencja w SEO i jak wygrywać pozycje

Warto dodać że narzędzia trzecie stymulują ten ruch na bazie słów kluczowych które które mają w swojej bazie więc te narzędzia nie będą podawały dokładnie takiego samego wyniku jaki jest realny ale jest to jakieś tam odniesienie dla nas żebyśmy mogli sobie sprawdzić jak wygląda taka widoczność naszego serwisu bądź innego serwisu a zwłaszcza serwisów konkurencji. Ja ze względu na to że konsolę sprawdzimy własną stronę ale nie sprawdzimy ze strony konkurencji jeśli chodzi o narzędzia SEO które pomogą w analizie widoczności

Ja w tym wymiarze mówię sobie pokrótce analizę widoczności w Sanu to także już przechodzimy do sedna to. A więc tak na samej górze mamy zakładkę analiza widoczności musimy sobie wpisać domenę którą chcemy jest analizować. Ja sobie tutaj piszę dla przykładu domenę zaprzyjaźnionym PL. I tak na samej górze mamy widoczność taką zakładkę i tu mamy podział na widoczność top 3 Top 10 Top 50. Generalnie chodzi tu o to że słowo kluczowe danej strony pojawia się w top 3. W tym przypadku w 17 tysiącach w 58 tysiącach i 217 tysiącach.

 

prestashop-audyt-prestaguru2
prestashop-audyt-prestaguru2

Kolejna kolejna. Kolejny parametr tak naprawdę to widoczność widoczność to jest sterowany ruch. To co powiedziałem wcześniej jest to taki parametr który mówi nam jaki potencjalny ruch na serwisie będzie przez przez ten miesiąc. To się udało od lat jest to tak naprawdę kwota którą musielibyśmy wydać w Google Map. Jeśli chcielibyśmy na te frazy które aktualnie mamy w ruchu organicznym promować ją ale mamy też tej ranking kategoria to jest taki standard żebyśmy mieli jakąś wizję na to jak wyglądają strony rankingi tak naprawdę dobra następna jest tutaj wykres historii widoczności.

 

Ja sobie tu zawsze wpisuje widoczność z kilku lat wstecz żeby widzieć pewną wizję na to jak to wyglądało w tym wypadku wpisuje 2015 tak często robię żeby widzieć jak na przełomie tak naprawdę tych kilku lat widoczność widoczność gdzieś tam w serwisie danym rosła spadała co się z nim tak naprawdę działo w przypadku padaczki. Warto sobie te dane eksportować jeśli np. tworzymy jakieś ręczne raporty to warto sobie tutaj z tym po działać. Co jeszcze dobrego w historii przynosi to jest analiza z inną domeną ja sobie tutaj analizuję pracuj.

 

To też podobna podobna tematycznie strona także można sobie analizować historię. Tak naprawdę różnice widoczności pomiędzy pomiędzy Stronami w takim uproszczonym bardzo sportowym miejscu. Kolejna kolejna. Kolejne miejsce to jest zmiana pozycji. To jest taka szybka informacja dla nas która mówi nam co się działo co się aktualnie dzieje w pozycjach na nasze frazy kluczowe. Tutaj widzimy że coś urosło. Tutaj widzę że na razie są same wzrosty także także jak najbardziej nas cieszy jak są spadki. Tak tu mamy zakładkę wzrosty i spadki jest zakładka także tutaj mamy jakieś spadki więc więc tutaj trzeba by było coś działać.

 

To jest taka szybka informacja dla nas. Coś tu się dzieje coś powinniśmy robić. Kolejna zakładka to zakładka kluczowe frazy zakładka mówi nam jakie frazy mają największy. Największą średnią miesięczną liczbę wyszukiwań tak naprawdę możemy sobie to po segregować oczywiście. Ona się przydaje do sprawdzania tego co u nas jest wysoko ale także co jest wysoko konkurencyjne gdzie tam można próbować tworzyć tworzyć treść. Tutaj kolejna zakładka to jest sezonowość witryny sezonowość jest dość specyficzna. Generalnie chodzi o to że nie wszystkie słowa kluczowe przez cały rok mają taką samą liczbę wyszukiwań to np.

 

Pozycjonowanie Prestashop
Pozycjonowanie Prestashop

Dobrym przykładem jest praca wakacyjna która będzie miała sezonowość witryny większa na pewno w kwietniu w maju w czerwcu no i przez okres wakacyjny ale niekoniecznie gdzieś tam w okolicach listopada października także w tej zakładce możemy sobie sprawdzić jak dany frazy które mamy na naszej stronie jak sezonowość wygląda czyli gdzie. W którym miesiącu tak naprawdę będziemy mieć potencjalnie jak największą liczbę wyszukiwań. Ta zakładka czyli konkurencja wydaje mi się że jedna z najważniejszych tak naprawdę ona informuje nas jakie. Jaka konkurencja jest do nas tak naprawdę ta naprawdę największa.

 

I to wszystko jest na bazie słów kluczowych które posiada nasza strona. Ona jest porównywana z bazą słów kluczowych które są strony w bazie to czyli tak naprawdę ze wszystkiego Serba i można tutaj sprawdzić która strona gdzieś tam w naszej niszy powiedzmy będzie miała ten największy największy ruch i w którą stronę powinniśmy powinniśmy gdzieś tam śledzić i próbować obserwować tak żeby. Można było coś zdziałać w danym zakresie w zakresie tematycznym ja jeśli chodzi o ceny to ja sobie jeszcze przejdę do zakładki Narzędzia. Tam jest bardzo fajne narzędzie analiza konkurencji.

 

To narzędzie potrafi nam pokazać czy ono nam już istnieje a tak naprawdę słowa kluczowe absolutnie kluczowa są słowa kluczowe albo słowa kluczowe jak konkurencji. Tutaj jest jeszcze opcja ostatnie moje słowa kluczowe które nie są dla konkurencji to narzędzie się m.in. przydaje do analizowania tego tego co ma konkurencja a czego my nie mamy czyli tworzenia tak naprawdę content grupy. Ja sobie tak piszę tą naszą domenę a pan wpisze sobie następnie te domeny pl i były słowa kluczowe konkurencji. I teraz widzimy konkurencja PL.

 

najskuteczniejsze-pozycjonowanie-prestaguru
najskuteczniejsze-pozycjonowanie-prestaguru

 

Ona się tam gdzieś wyświetla na frazę kluczową Allegro a Leo i tak dalej. I teraz naszym tutaj naszą kwestią jest to. Naszym analizom tak naprawdę na jakie słowa kluczowe warto by było tankować jeśli konkurencja w przypadku takich dużych dużych fraz to tutaj ciężko powiedzieć jak się opłacało by się gdzieś tam tankować gdyż widać akurat pracodawcę że to jest podział na pracodawcę. Ja bym bardziej szukał tutaj w tym w tej kolumnie jakiejś np. pasów drogowych albo brakującej struktury strony w tym przypadku rzeczywiście jest ta struktura strony może brakuje i może nie ma tego pracodawcy tutaj jakieś ramy Santander itd. nie trzeba byłoby się było udać do tego pracodawcy i próbować negocjować jakieś jakieś oferty pracy i tutaj współpraca będzie dobra jeśli chodzi o ceny to to wydaje mi się wszystko.

 

Ja bym pokazał wam teraz dalej pokazał bym wam taki prosty rachunek prosty raporcie w Google Data Studio to jest raport który pokazuje nam ruch organiczny tak naprawdę z jakich krajów pochodzi ruch organiczny naszej stronie czyli sprawdzamy stricte widoczność ale tylko naszej strony. I tak np. będziemy na konsolach. I tutaj wchodzimy na naszą stronę. Klikamy Otwórz raport i wyświetlany tam ilość wyświetleń kliknięć widzimy jak to działa no ale chcielibyśmy sprawdzić krajami. Problem jest taki że mamy tutaj taką listę krajów. Nie jest to ładnie ani ładnie zaprezentowane ani powiedzmy czytelne też nie tak jak byśmy chcieli taki raport Google’a studia pozwoli nam łatwo sprawdzić czytelność czytelność treść poruszyć temat sprawdzić sprawdzić ruch organiczny na dany kraj.

 

Czyli ja sobie tu podpisałam moją domena mój projekt tak naprawdę mogę sobie wyobrazić jakie jest słowo kluczowe ale nie muszę. Powiedzmy że sobie wybieram jakieś tam słowo kluczowe pierwsza lepsza. Wybieram sobie URL stronę URL a więc jakaż kapitalizacja treści jest też ważna informacja dla nas ale ale na tę chwilę gdzieś to gdzieś tam pozostawia. No i mamy ładne ładną matkę która nam pokazuje że NATO na to ma aktualnie frazę jest 47 kliknięć w ciągu w ciągu miesiąca w Polsce i co jest fajne możemy kupować możemy sobie możemy je licytować i tutaj po prawej stronie mamy coś takiego jak powiedzmy taka zmiana danych.

 

Możemy sobie sprawdzić jaki jest CPR w tym wypadku dane słowo kluczowe i na dany kraj nadany URL jeśli byśmy wybrali URL a teraz nie wybraliśmy. A także jakie są wyświetlenia na dany kraj. Generalnie wygląda ta sytuacja bardzo się przydaje jeśli chodzi o tworzenie takich raportów które w ogóle nie są. Przepraszam może tak proste do uzyskania także mamy mamy taki raport to sprawozdanie też będzie na pewno udostępnione wam powiem że także także to proszę się nie bać. Tu warto także sobie zaplanować na przykład wysyłania maili miesięcznie tak żebyśmy sobie sprawdzali sprawdzali wtedy faktycznie jak to się zmienia w ciągu miesiąca po prostu odwiedza odwiedzać ten raport co jakiś czas.

 

ecommerce-seo-services-prestaguru
ecommerce-seo-services-prestaguru

Dobra ja sobie teraz tutaj przechodzę z powrotem do prezentacji i moje pytanie a wkrótce moje mamy teraz czas na pytania odpowiedzi jeśli macie jakieś pytania proszę zadawać na czacie. Ja będę starał się coś odpowiedzieć. Już tutaj sprawdzam czy jest coś co mógłbym co mógłbym tutaj odpowiedzieć ale widzę że na razie na razie za bardzo nie zdajecie zadaje się pytań to już Tomek odpowiedział na pytanie. Na jedno pytanie także to wydaje mi się że jest OK będziemy przechodzili do kolejnego kolejnego raportu kolejnej treści tematyczny.

 

Widzę że nie ma żadnych pytań także przechodzimy dalej kolejny kolejny temat który chce omówić to jest optymalizacja strony jeśli chodzi o optymalizację ale troszkę się po zmieniało w tym roku. W tym roku weszły podstawowe wskaźniki internetowe dosyć głośno o tym było na przełomie maja i czerwca kiedy one wchodziły generalnie dla osób które nie wiedzą czym są obietnice czyli podstawowe wskaźniki internetowe. Są to parametry które stosuje Google do oceny jakości strony i jakości jej optymalizacji jakości i jakości tak naprawdę całego Experience użytkownika użytkownika tak żeby móc tak żeby Google mogło sobie ocenić czy tę stronę warto polecać czy nie polecać.

 

Co to zmienia w przypadku w przypadku tego co było kiedyś. Jeśli chodzi o spada jak najbardziej mogliśmy ocenić naszą stronę tylko że to były dane laboratoryjne. To były dane w danej chwili a i całe wskaźniki internetowe polegają na tym że użytkownik przesyła dane przez przeglądarkę Chrome dane diagnostyczne i wtedy te dane diagnostyczne są umieszczane tam w dużych bazach danych Googla Big Data i możemy je gdzieś tam startować sprawdzać. I tutaj tak samo Google nas ocenia tak naprawdę bo to że w jednym w jednym dniu strona działa dobrze to nie znaczy że będzie działała w drugim dniu gdzie np.rok będzie sto razy większy. Więc tutaj musimy być przygotowani na wszystko także także ja tutaj jeśli chodzi generalnie o optymalizację strony. My używamy m.in. Google Analytics tak jak już mówiłem tym KRUS to jest właśnie from user experience Light Health do takiego sprawdzenia w przeglądarce na przykład ale też używa z USA także tutaj warto sobie warto sprawdzać strony także pojawiały się i takie narzędzia narzędzia zewnętrzne które które gdzieś tam warto warto sobie sprawdzić to wszystko będziemy mieli publikowane w e-mailu w maju lub później.

 

Tutaj jeszcze jest pytanie czy nie lepiej sprawdzać język przeglądarki niż kraj. Możliwe że tak jak najbardziej tylko kwestia jest taka że Google nam daje jedną parametr country i to jest jedyne co do czego możemy się odnieść w raporcie data studia. Oczywiście jeśli mamy Analytics a mamy jakieś drogi rowerowe możemy próbować próbować sprawdzić to sprawdzić to troszkę inaczej ale ale na chwilę obecną na chwilę obecną jest tak i gdzieś tam stosujemy te dane które są które są od które nam daje Google tak naprawdę dobra jeśli chodzi tutaj o optymalizację strony.

 

Ja wam pokażę jak wygenerować raport. Generalnie to jest raport który już go włączam tak żebyście też wiedzieli wiedzieli o co chodzi. Dobra mamy tutaj taki przykładowy raport. Nie muszą tak żebyście wiedzieli im dostaniecie chronił  raport w tym miejscu musicie będziecie musieli wpisać nazwę swojej strony bądź nazwę strony konkurencji co jest właśnie tutaj fajną ale tak naprawdę dobrą kwestią bo możemy sobie analizować nie tylko naszą stronę ale też stronę z którą tak naprawdę konkurencji wyciągać wnioski czy ona jest dobrze zoptymalizowane czy nie.

 

ecommerce-seo-prestaguru
ecommerce-seo-prestaguru

Widziałem także dodatki np. ochrona które można można będzie można będzie sobie ściągnąć i połączyć kluczem i one wtedy w danych starcie pojawią się tańsze ale to jednak tylko gdzieś tam wsiadając obok wpisujemy sobie domenę dajemy połączy. W tej chwili te dane ja akurat teraz Onet powiedzmy jakąś większą stronę chcę sprawdzić jak tam wyglądają podstawowe wskaźniki internetowe na jakiejś większej stronie. Tutaj mamy listę wszystkich zmiennych mamy już tak naprawdę wszystko gotowe więc wystarczy kliknąć otwórz raport. No i mamy co mamy tutaj raport  wygenerowany w przypadkach natomiast dla neta.

 

Ale ja wam zaraz przedstawię na nasz raport nasz nasz raport sporządzony tak żebyście wiedzieli jak to wszystko wygląda. Dobra jeśli chodzi o ten raport na pierwszej stronie mamy tutaj oczywiście zostanie udostępniony także proszę się nie martwić. Wszystkie dane będą grały wszystkie te treści które mamy na u nas w będą dla was udostępnione także tak że proszę się nie martwić tak na samej pierwszej stronie mamy podstawowe wskaźniki internetowe. To jest ogólne ocenianie strony internetowej jak to wygląda w przedziale w przedziale czasowym ale w tym przypadku miesiąc i dla stron akurat dla mojego bloga albo mamy tutaj informację że na desktop 78 stron jest odpowiednik 86 na telefonie to jest a jeszcze może powiem wam tak naprawdę czym są te podstawowe.

 

Jakie są podstawowe wskaźniki internetowe o które trzeba dbać. Tak ale to jest największe dodawanie treści. Najprościej to opisać. Ten element który jest na samej górze strony. On musi się pojawić użytkownikowi jak najszybciej. On ma się pojawić jak najszybciej żeby użytkownik mógł jak najszybciej z niej skorzystać jak najszybciej wydobyć dane także także on musi on musi być poniżej 2 i pół sekundy. Jest słaby jeśli jest powyżej czterech sekund i tak jak te dane są zbierane przez przeglądarkę Chrome także tak że to są realne dane użytkowników.

 

Kolejny parametr to jest fit to jestem dalej w polskiej wersji podstawowy wskaźnik jest to tłumaczone jako opóźnienie przy pierwszym działaniu jest to możliwość interakcji ze stroną od razu po ładowaniu czyli wchodzimy sobie na stronę i od razu możemy klikać przycisk a Button przesuwać itd. Dla dla króla dobry czas to jest poniżej tak naprawdę 100 milisekund. Zły czas to też to już jest 300 milisekund. Tu mamy to ładnie byli stawiane jak wyglądała praca w miesiącu czerwcu i ostatni parametr podstawowych wskaźników internetowych to są te skumulowane przesunięcia układu i one mniejsze przesunięcie wszystkich układów odnośnie tego wskaźnika jest taki żeby strona w czasie odczytywania albo ponad wczytywanie nie przesłała treści.

 

Czyli użytkownik także by użytkownik nie mógł kliknąć czegoś czego czego nie chce kliknąć tak żeby była jakaś reklama nie wyskoczyła mu jakiś link nagle nie znikną z palca czy spod myszki. Google dba o nasz eksperyment ze stron to musi być zadbane bardzo dobrze tak żeby nic się nie ruszała tak żebyśmy mieli to czego chcemy. Tu jeśli chodzi jeszcze o ten raport mamy podział bezpośrednio na te wszystkie te trzy wskaźniki o których mówiłem przed chwilą i mamy tutaj z informacją jaka jest jaki jest dobrego w tym przypadku CP i w danym miesiącu jeszcze tu mogę w sumie dodać bo to też się pojawiło niedawno u nas czy u nas wystarczy konsola.

 

Mamy tutaj zakładkę podstawowe wskaźniki internetowe te dane też możemy wydobyć jak najbardziej stąd stąd to będziemy dane nasze tylko naszej strony. No i tutaj w tym przypadku mamy informację że tam 140 URL jest dobrej jakości na urządzeniach mobilnych a na komputerze jest wszystko wszystko ok dla tej strony dobra. Wracając jeszcze do tego naszego raportu tutaj jest jeszcze podział na miesiące dla innych wskaźników internetowych. Mamy to skumulowane przesunięcie składu to warto gdzieś tam klikać po sprawdzać może przesłać programiści żeby coś zdziałał jeśli jeszcze coś jest nie tak.

 

To jest tak pisze zaplanowano treść to jest takie dodatkowe parametry które nam mówi to jest i mówi nam o pierwszej zaplanowanej treści na stronie jak ma się szybko tak naprawdę pojawiła. To jest parametr dodatkowy który też wpływa na opóźnienie przy pierwszym przy pierwszym działaniu na największe wygenerowanie treści Google postanowiło też sobie ten parametr. On też tam jest w kraksie także w tych publicznych danych więc ten parametr też się znajduje w w tym w tym raporcie. Tutaj takie bardziej zaawansowane kwestie jeśli chodzi o czyste czysto programistyczne warto przekazać programiści warto przekazać do serwerowni.

 

Jeśli coś jest nie tak i wtedy uzgadniać działać raport jest publiczny tak że te dane pochodzą od Google’a więc mamy pewność że wszystko jest OK i że to gdzieś leży to jest albo po naszej stronie po naszej optymalizacji strony albo po stronie serwera. Różnie to bywa czas do pierwszego bo to jest tak naprawdę odpowiedź serwera tutaj też mamy podział na miesiące. Tutaj jeszcze chcemy eksperymentalnie wprowadziło uprawnienia do powiadomień jeśli chodzi o uprawnienia do powiadomień. Google nie chce aby strony stanowiły powiadomienia mi uszami.

 

To była częsta taktyka stanowa więc Google też ma karać za za to że za te parametry za powiadomienia które nie powinny być nam wysłane albo wysłane są w dużej ilości. Także tu mamy taki wykaz akurat w tym przypadku nie ma nic więcej. Więc tutaj jest na razie spokój. Pytanie jak działa strona jak tutaj to wszystko wygląda. Pierwsze wygenerowanie tutaj w sumie już generalnie jeśli chodzi o te parametry to są programy to są parametry dobre dla programistów dla was tak naprawdę osoby prowadzące interesują podstawowe wskaźniki internetowe.

 

Jak-stac-sie-maszyna-wojenn-eCommerce-prestaguru

One mają być jak najlepsze wszystko co wchodzi w podstawowe wskaźniki internetowe to te parametry wszystkie poniżej pochodzą tak naprawdę te podstawowe wskaźniki internetowe ale te trzy są wyróżnione dlatego żeby można było łatwy sposób gdzieś to gdzieś to wydzielić i w łatwy sposób sprawdzić co jest jeszcze ciekawe możemy także sprawdzić dystrybucję urządzeń. Czyli to jest podział na urządzenia jakie odwiedzają strony które używają Chrome a tylko Chrome bo te dane są z przeglądarki Chrome wysyłane w tym przypadku wiemy że np. urządzeń mobilnych jest 69 proc. komputerów tylko 30 to jest też dobra informacja dla nas jak działać marketingowo jak działać optymalizacja na stronie na jaki nacisk tak naprawdę na stronie powinniśmy mieć większy.

 

A jeśli chodzi o treści jeśli chodzi o o wszystko to co się dzieje co się dzieje co się dzieje co się dzieje dla nas dobra i ostatnia kwestia to jest tak naprawdę dystrybucja połączeń dystrybucja połączeń. Czyli to jest podział na połączenia. Czyli tak możemy sobie sprawdzić jak dużo użytkowników używa 4G 3G 2G itd. Generalnie chodzi o to że tym szybsze połączenie w teorii tym szybciej się nam ładuje strona ta oczywiście tak nie zawsze jest bo sama też musi musi odpowiednie dane dane gdzieś tam czytać.

 

Ale wtedy też wiemy jakie. Jakie dane są ważne dla nas. Czyli może nie zawsze gdzieś ta optymalizacja potrzebna jest aż tak aż tak aż tak dobra tak wysoka bo dużo użytkowników korzysta z Internetu 4G także nie ma problemu bo np. jakieś większe obrazki na stronie aczkolwiek zawsze warto te rzeczy optymalizować bo ta transmisja mobilna ma limity więc użytkownicy na pewno będą zadowoleni z.

 

', { 'anonymize_ip': true });