Prestashop SEO

prestashop-seo-prestaguru

Prestashop SEO

Prestashop SEO

Prestashop to jeden z najpopularniejszych w naszym kraju system do zarządzania sklepem internetowym. Wiele przedsiębiorstw e-commerce opiera działanie swoich sklepów właśnie o to narzędzie. Dodatkowo system jest bardzo przyjazny pod kątem optymalizacji i pozycjonowania strony. Tym samym wygodniej uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarkach i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Prezentujemy o czym w szczególności pamiętać, aby wpływać na lepsze pozycjonowanie prowadzonego sklepu.

 

Pamiętaj o treściach

Obecnie działania związane z pozycjonowaniem w bardzo dużym stopniu opierają się o tworzenie wysokiej jakości treści. Dlatego też tworząc opisy produktów należy skoncentrować się na ich najwyższej jakości i unikalności. System Prestashop pozwala na dodanie szczegółowych opisów, grupowanie produktów w kategorie, dodawania cech czy marki produktu. Osoby, którym zależy na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach powinny pamiętać o korzystaniu ze wszystkich dostępnych opcji. Im więcej szczegółów związanych z produktem tym lepsza optymalizacja sklepu i większa wygoda wyszukiwania w nim produktów.

Zadbaj o zdjęcia

W sklepach internetowych każdy produkt powinien być opatrzony przynajmniej kilkoma zdjęciami, które zaprezentują oferowany towar. Z punktu widzenia SEO należy również pamiętać o tym, aby do fotografii dopasować odpowiednie znaczniki alt. Krótki opis zdjęcia i zawarcie w nim słów kluczowych wpłynie na lepsze pozycjonowanie sklepu.

 

Zakładka SEO

Narzędzie Prestashop posiada zakładkę SEO, którą powinna odwiedzić każda osoba, której zależy na dobrej pozycji sklepu w wyszukiwarkach.

Pierwsze co możemy zrobić to zdefiniowanie znacznika <title>. Jest to tytuł, który pojawi się w wynikach wyszukiwania. Powinien być on zatem zachęcający, a jednocześnie dość krótki, aby mógł wyświetlić się w całości. Optymalna długość tytułu to od 50 do 60 znaków. Chwytliwe hasło reklamowe będzie dobrym wyborem.

Kolejne pole, które należy wypełnić to meta description. Opisy te należy stworzyć osobno dla wszystkich podstron, gdyż pozwalają na opisanie ich zawartości. Idealnie długość jednego opisu to 300 znaków. Warto w opisach zawrzeć słowa kluczowe wykorzystywane podczas pozycjonowania.

Bardziej zaawansowani użytkownicy powinni także zainteresować się opcją ustawienia niestandardowego adresu URL. W ten sposób można zdefiniować adresy w taki sposób, aby były one przyjazne dla użytkownika. Wzrośnie tym samym komfort obcowania ze sklepem.

 

Oddelegowanie prac SEO

Osoby, które nie dysponują dużą ilością czasu i doświadczeniem związanym z pozycjonowaniem mogą zdecydować się na oddelegowanie wszystkich prac SEO. Profesjonalne agencje zajmujące się pozycjonowaniem w taki sposób przygotują sklep, aby wyświetlał się w wynikach wyszukiwania i pozwalał na pozyskanie dużego ruchu organicznego. Inwestycja w działania związane z pozycjonowaniem będzie w stanie dzięki temu zwrócić się w bardzo krótkim czasie. Właściciele sklepów powinni zatem zastanowić się nad takimi możliwościami.

', { 'anonymize_ip': true });